  • Data: 2008-04-11 18:25:38
    Temat: Re: Droga wewnętrzna czyli znikające skrzyżowanie
    Od: Sławomir Łyszkowski <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z piątek, 11 kwiecień 2008 17:12
    > (autor Sławomir Łyszkowski
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <ftnunh$m4t$1@matrix2.idg.com.pl>):

    > Znaczy co innego niż w ustawie? To spal tę książkę :D
    Chodzi tylko o zakres stosowania ustawy.

    > Zgodnie z ustawą.

    To jest zawsze najsensowniejsze.

    > Ale co może być niejasnego w tym punkcie ustawy? Jest masa bezsensownego
    > prawa, ale ten punkt jest do bólu sensowny i jasny.

    "Art.1. ustawy PoRD pkt 2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu
    odbywającego się poza drogami publicznymi, jeżeli jest to konieczne dla
    uniknięcia *zagrożenia bezpieczeństwa* uczestników tego ruchu."

    Tylko co jest zagrożeniem bezpieczeństwa, czy jazda bez świateł po
    drodze osiedlowej w dzień, bez świateł po zamkniętym placu w nocy, bez
    świateł po drodze osiedlowej w nocy, a może nie zapięte pasy? Sensowny
    jest i to bardzo tylko trochę nie jasny.

    Za stłuczkę (np. przy parkowaniu) na drodze osiedlowej raczej mandatu
    nie zapłacisz, ale mogą być już problemy z ustaleniem winnego stłuczki.