  • Data: 2008-04-11 11:02:43
    Temat: Re: Droga wewnętrzna czyli znikające skrzyżowanie
    Od: "gargamel" <s...@d...na> szukaj wiadomości tego autora

    twoim wielkim problemem jest jasne wysłowienie się, więc nie dziw się że
    powstało takie zmieszanie, ale do rzeczy:

    jako kierowca masz obowiązek znać kodeks drogowy
    (jak nie to sobie kup i poczytaj)

    ja zrozumiałem z całej sprawy to że była kolizja, tylko są problemy z
    udoodnieniem faktów przed policją i sądem i stąd to całe gadanie o
    skryżowaniu, więc:

    Art24. (KD) 7. Zabrania się wyprzedzania pojazdu silnikowego jadącego po
    jezdni:
    3) na skrzyżowaniu, z wyjątkiem skrzyżowania o ruchu okrężnym, lub na
    którym ruch jest kierowny

    a skoro był tam znak D-1, to było to skrzyżowanie (a jakie nie wiemy, bo nie
    napisałeś, ale jeśli nie było to rondo i jeśli ruch nie był kierowany, to
    wyprzedzający nie miał prawa na nim wyprzedzać, więc on ponosi pełną winę za
    kolizję

    i nie wykłucaj się z policją, zapoznaj się z dowodami, zeznaniami i w sądzie
    przedstaw punkt z kodeksu (bo pewnie policja liczy tutaj na twoją niewiedzę
    w tej sprawie i tyle)