    From: Piotr <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dozwolone od - odpowiedzialność prawna
    Date: Mon, 30 Jul 2007 15:56:45 +0200

    Jasko Bartnik pisze:
    > ...Tylko nie wiem
    > czy bedzie mozliwosc wylegitymowania delikwenta... posrednio, przez
    > policjanta, daloby sie.

    czyli kanar w autobusie też nie ma prawa sprawdzić czy ktoś jest
    upoważniony do jazdy z biletem "zniżkowym"? przecież to jest chyba to samo.

    pamiętam jak ja miałem 11-13 lat i chciałem wejść do kina na film
    przeznaczony od lat 15 to nie miałem akurat problemu, bo wyglądałem na
    więcej. niektórzy moi kumple mieli mniej szczęścia i niestety wołali od
    nich legitymacji. podobnie było kilka lat później, jak się chciało wejść
    do kina na film od lat 18. teraz nie wiem jak jest, bo rzadko chodzę do
    kina, ale wydaje mi się, że osoba odpowiedzialna za wpuszczanie widzów
    mogłaby zażądać okazania jakiegoś dowodu.