  • Data: 2009-03-14 21:06:19
    Temat: Re: Dowody pod zastaw
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:gph4j0$9tf$3@news.onet.pl...
    > A usiłowanie jest karalne? Czy przedsiębiorca może być ukarany za samo
    > ogłoszenie oferty, w której jest informacja o zastawie dowodu, czy jednak
    > wymagany jest jeden namacalny poszkodowany?

    Tu nawet poszkodowanego nie ma. Najczęściej organa ścigania się dowiadują o
    zajściu, jak ktoś zostawi w zastaw skradziony dowód osobisty. Czasem
    przypadkowo sprawa wychodzi na jaw, gdy policjanci po coś przyjdą do takiej
    wypożyczalni, dyskoteki czy innego miejsca, w którym zatrzymuje się dowody
    osobiste. Zdanie samego właściciela dowodu nie ma tu nic do rzeczy. może on
    nie czuć się pokrzywdzony, a nawet wręcz cieszyć się z tego, ze przyjęto od
    niego dowód osobisty.