  • Data: 2007-08-28 08:24:44
    Temat: Re: Dowód nadania - czy jest cokolwiek wart?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 27 Aug 2007 18:41:37 +0200, Jotte napisał(a):

    > Generalnie, to oświadczenie woli uznawane jest za złożone z chwilą gdy
    > doszło do adresata w taki sposób, że mógł się z jego treścią zapoznać (KC
    > art. 61).

    To jest pewna zasada ogólna. Jak zawsze istnieją od niej wyjątki. Zapewne
    należy ich szukać w Kodeksie Postępowania Karnego, w Kodeksie Postępowania
    Cywilnego, w Ordynacji Podatkowej i diabli wiedzą w ilu jeszcze ustawach
    szczegółowych.

    > W przypadku poleconego jest on awizowany 2 razy, jeśli nie odbierzesz po
    > drugim awizie (nie pamiętam czy to 1 czy 2 tyg.) to i tak zostanie
    > uznane za prawidłowo doręczone z upływem tego okresu. Idiotyzm, ale tak
    > w naszym kraju jest.

    Nie. W sytuacji ogólnej (np. w korespondencji handlowej między dwoma
    przdsiębiorcami) nie jest to prawda. Jest to właśnie jakiś wyjątek wzięty
    zapewne z jednej (lub kilku) wymienionych przeze mnie wyżej ustaw. I
    obowiązuje tylko do pisemek z tych ustaw wynikających.