    From: SQLwiel <n...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dopalacze ...
    Date: Sat, 09 Oct 2010 07:48:33 +0200

    W dniu 2010-10-08 22:08, Kozdra pisze:

    > A stszegulnie zielona

    > Ja padlem pokusie bycia zielonym i zakupywalem cudowna nowosc, zarowki
    > LED. Wedle opakowania daja tyle swiatla co zwykla zarowa.
    > Moze i umfa-umfa :-) daja tylko nie mnie. Calkowite, absolutne g-wno.
    > Nie nadaja sie do niczego.
    > Odzalowalem i zaraz na drugi dzien zasililem nimi miejskie wysypisko
    > smieci.
    > Jarzeniowki (ktorych nie znosze) w porownaniu z LED to jak by sloneczko
    > zaswiecilo.Kolor swiatla jaki te LEDy daja jakis taki nieprzyjemny ze
    > czujesz sie jak w trupiarni.
> [...]
    Bez sensu.
    Jak dawno bawiłeś się tymi LEDami? Technika dość szybko idzie tu
    naprzód, ceny spadają.
    LEDy dają przyzwoite światło, są LEDy o barwie ciepłej. Nie-za-bardzo
    nadają się do oświetlania całych pomieszczeń (no, małych - tak; u mnie
    oświetlenie ubikacji 1 LEDą 3.5W (80LED) jest zadowalające), lepiej
    spisują się do oświetlenia powierzchni, zwłaszcza z bliska (lampy
    biurkowe, "do czytania", inne ze strumieniem skierowanym).
    Ale widziałem też spory pokój (rz. 20m2) oświetlony chyba 30-ma 40LED
    GU10 wpuszczonymi w sufit. Był oświetlony cały, równomiernie, jasno.
    Pobieżne przeliczenie w pamięci pozwoliło oszacować, że koszt zakupu
    tych żarówek zwróci się po roku w oszczędności na prądzie.
    Kolosalną ich przewagą wobec jarzeniówek (rur LF) i świetlówek
    kompaktowych (żarówek energooszczędnych) jest to, że nie szkodzi im
    częste zapalanie. Świetnie spisują się sterowane czujnikiem ruchu.
    Są wstrząso- i idiotoodporne. Grzeją się minimalnie.

    Nie warto zawracać Wisły kijkiem ;)

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.