  • Data: 2006-01-03 14:43:38
    Temat: Re: Domniemany dług
    Od: "Paweł" <b...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:dpe19g$9r$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ale w twoim wypadku firma X dokonała cesji wierzytelności wobec osoby
    > fizycznej na rzecz firmy Y, czego nie zauważyli przedpiścy.

    OK, oczywiście masz rację.

    Zdziwił mnie jedynie mechanizm z punktu widzenia Y.
    Przypuszczam, że dużo łatwiej wydobyć pieniądze od X. Zwłaszcza, że mogą być
    takie przypadki gdy kasa jest nie do wyciągnięcia od prywatnej osoby. Podam
    przykład, który znam z autopsji.
    Zakład pracy przesłał przez pomyłkę wynagrodzenie osobie, która została
    wcześniej zwolniona. Pieniądze zostały przelane na konto, na którym był
    niespłacony debet. Bank automatycznie zajął wszystko na poczet spłaty
    debetu. Zainteresowana osoba dowiedziała się o całej operacji od byłego
    pracodawcy w momencie, gdy już nie dysponowała pieniędzmi. Doszło w
    oczywisty sposób do bezpodstawnego wzbogacenia lecz pieniędzmi
    zadysponowanowo sposób nieświadomy. Zakład pracy nie próbował dochodzić
    swych praw w sądzie. Były pracownik nie zwrócił pieniędzy. Nie wiem, czy
    odbyło to się w majestacie przepisów, ale chyba tak?

    --
    Paweł
    uwaga na hosting tpi.pl !!