  • Data: 2007-11-07 23:05:08
    Temat: Re: Dom a odległość od lasu
    Od: poreba <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 3 Nov 2007 12:36:48 +0100, e-kran napisał(a):

    > Będę wiedział :-)
    I tego się trzymaj ;)

    > Uzasadniając mi pisemnie brak pielęgnacji
    > drzewostanu chwalą się, że mają _uproszczony_
    > plan zagospodarowania tego lasu.
    To jakieś dziwo nieustawowe, ustawa o lasach mówi
    o UP Urządzenia Lasu.

    > Lasek ma powierzchnię ok. 6 ha. W Ustawie o
    > lasach (Art. 6.1 pkt. 7) stoi, że uproszczony
    > plan urządzenia lasu opracowuje się [..] dla
    > lasu o obszarze CO NAJMNIEJ 10 ha, stanowiącego
    > zwarty kompleks leśny[...]. Hmm.
    Dla mniejszych jest /inwentaryzacja/.

    > Czyżby zarządca miał jednak bałagan w sprawie
    > tego planu? Poza tym nie widzę tam realizowania
    > czegokolwiek. Las rośnie całkowicie na dziko
    > jako uprawa przedplonowa. Efekt jest opłakany aż
    > zęby bolą, zwłaszcza, że to się dzieje w
    > mieście.
    I bardzo dobrze, że dziko. Las to nie pudel
    strzyżony. A Plany są dość ogólnikowe, UPUL to
    raczej zestaw 'co wolno', a nie co należy robić w
    lesie. A położenie na terenie miasta ma istotne
    znaczenie, las może mieć zupełnie inne funkcje
    określone - nieprodukcyjne.

    --
    pozdro
    poreba