  • Data: 2008-10-29 18:38:11
    Temat: Re: Dodatkowa praca wymaga zgody pierwszego pracodawcy?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:slrngggkfv.5na.januszek@gimli.mierzwiak.com januszek
    <j...@p...irc.pl> pisze:

    > Źle napisałem - chodzi o Art 24 tej Ustawy:
    > Art. 24. Pracodawca jest obowiązany: 1) poinformować kierowców o
    > obowiązujących ich przepisach z zakresu czasu pracy, w sposób przyjęty u
    > danego pracodawcy oraz 2) uzyskać od kierowcy oświadczenie na piśmie o
    > wymiarze zatrudnienia albo o niepozostawaniu w zatrudnieniu u innego
    > pracodawcy.
    Zastanawiam się czy dotyczy to zatrudnienia u innego pracodawcy w
    charakterze kierowcy (co jeszcze zrozumiałe), czy zatrudnienia w ogóle (np.
    kierowca pracuje gdzieś dodatkowo jako portier). ustawa dotyczy czasu pracy
    kierowców a ten zdefiniowany jest w art. 6, do niego zaś praca gdzie indziej
    jako portier nijak nie pasuje.

    Zresztą w ogóle to kolejny bubel prawny, bo wyraźnie mowa o innym
    _pracodawcy_ , czyli może sobie dodatkowo jeździć, na umowę-zlecenie czy
    jednoosobową działalność gospodarczą pt. usługi transportowe.

    --
    Jotte