  • Data: 2010-02-02 18:24:03
    Temat: Re: Dni służb mundurowych policzone!
    Od: "Piotr Zawiły" <z...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    news:hk9o88$ie1$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Piotr Zawiły" <z...@o...eu> napisał w wiadomości
    >
    > To są jakieś populistyczne ruchy przedwyborcze i nic więcej. Jakby nie
    > kombinować, to sześciedzięcioletni żołnierz, policjant, strażak, to po prostu
    > niedorzeczność.

    No nareszcie ktoś napisał z sensem.

    >W żadnym kraju czegoś takiego nie ma.

    Zgadza się.

    >Sposobów rozwiązania tego jest kilka.

    Jeden został podany: (.)"gdy rodzaj pracy uniemożliwia jej wykonywanie do
    ustawowego wieku emerytalnego, powinien być specjalny fundusz na wyuczenie się
    nowego zawodu."

    >Można dać wyższą pensję, by sobie ludzie odłożyli sami.

    Pewnie. Jest tyle otwartych funduszy emerytalnych.

    > Można dawać jakieś emerytury pomostowe.

    Można. Ale zaczynamy stąpać po grząskim gruncie.

    >Można wreszcie wysyłać funkcjonariuszy na emerytury.

    I znów wracamy do punktu wyjścia.

    > W Polsce już próbowano raz tej sztuki w stosunku do policjantów i skutek był
    > taki, że załamaly się zupełnie przyjęcia. Osoby co bardziej obeznane z tematem
    > wiedzą, kto trafił w szeregi organów po tym, jak ogłoszono, że policjanci
    > zatrudnieni po 1999 roku będą ubezpieczeni na normalnych zasadach.

    A cóż takiego się stało, że chciano ich ubezpieczyć na normalnych zasadach,
    złamano prawo? Przecież gros mieszkańców tego kraju jest tak ubezpieczonych i
    jakoś żadnego zrywu, rewolucji nie było. Czyżby normalni i normalniejsi
    mieszkali w tym kraju? To już przerabialiśmy i to dość niedawno. Wystarczy.

    >Ktoś jeszcze poiwinien dla pewności sparwdzić ile wówczas odeszło z służby
    >policjantów ze starzema do 3 lat. Bo tym starszym stażem juz się nie chciało.
    >Przyzwyczaili się. A tytch ludzi już przeszkolono ponosząc koszty.

    A ilu wtedy ludzi wywalono na bruk? Ile PGR-ów padło? Ile ludzi popadło w nędzę?
    Czy ktoś przyglądał się im? Czy ktoś im pomógł? Zdrowych, młodych ludzi
    pozbawiono pracy, ubezpieczenia i perspektywy na przyszłość. Nikt nie wyciągnął
    pomocnej dłoni, oni też nie maszerowali pod Kancelarią Prezesa Rady Ministrów i
    demonstrowali, że jest im źle. Oni nie demonstrowali, że z jednej emerytury,
    renty utrzymują się dwie, trzy rodziny. Że marzeniem dziecka, z takiej rodziny,
    jest choć raz w tygodniu zjeść chleb z pomidorem, a w święta kawałek szynki. Ich
    ojcowie nie mieli prawa przejść na emeryturę po 15 latach, więc jak widzę te
    kordony "biednych" mundurowych, uśmiechniętych Policjantów maszerujących i
    demonstrujących, że ich sytuacja materialna jest zła, wręcz krytyczna, to nóż
    otwiera mi się w kieszeni. Wy chyba nie wiecie, że tu, w tym kraju, w Polsce,
    obok Was żyją ludzie w nędzy, żyją dzieci w nędzy. Jak w takiej sytuacji macie
    czelność domagać się podwyżek i utrzymania przywilejów, jakichkolwiek
    przywilejów? Kto jak kto, ale Policjanci powinni znać takie sytuacje. Przecież
    widzicie tą krzywdę tych rodzin, tych dzieci w codziennej pracy. Czyżby
    znieczulica panowała wśród Was?

    > NIe upieram się, że emerytura po 15 latach, to najlepsze rozwiązanie, ale to
    > po prostu część oferty pracy. Przy wynagrodzeniu policjanta poniżej 2.000 zł
    > miesięcznie może się okazać, że funkcjonariuszy zaczniemy na normalnych
    > zasadach w pośrednictwie pracy rekrutować.

    Szanowny Panie, spójrz Pan temu dziecku, które chciałoby raz w tygodniu zjeść
    kanapkę z pomidorem, spójrz Pan tym rodzicom, którzy stracili pracę w PGR w oczy
    i powiedz im Pan, że te minimum 2000 zł dla Policjanta to nic. Przecież ci
    biedni ludzie z PGR-ów niejednokrotnie utrzymują się z najniższej renty,
    emerytury kogoś bliskiego w rodzinie.

    > Z politycznego punktu widzenia PO poświęca elektorat związany z mundurówką.
    > Nie orientuję się w polityce, więc nie wiem, co chcą ugrać. Pewnie uznali, że
    > tradycyjnie socjaldemokratyczny elekorat mundurowy i tak nie da się zdobyć.

    A może już wystarczy tego, żebyśmy my niemundurowi przestali utrzymywać Was
    mundurowych z naszych pieniędzy? Chyba w Polsce mieszka więcej niemundurowych,
    niż mundurowych, prawda? A może społeczeństwo już ma dość przywilejów służb
    mundurowych?

    --

    Piotr Zawiły