    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dłużnik prowadzi DG na karcie podatkowej
    Date: Wed, 27 Jun 2007 15:12:09 +0200

    On Wed, 27 Jun 2007, katastralny wrote:

    > No też mi się wydaje, ze jakiś dziwny.
    > Rachunek znam i podałem - ale generalnie konto jest martwe.
    > Komornik twierdzi, że akurat w przypadku karty podatkowej to nie ma obowiązku
    > robienia obrotu na koncie.

    To jest w błędzie.
    Obowiązku "robienia obrotu na koncie" nie ma rownież przy innych formach
    opodatkowania - tylko NIEKTÓRE (znaczy firma-firma) i to raczej duże
    transakcje są objęte takim obowiązkiem (a np. jak firma sprzedaje "dużo
    małych rzeczy" to owych limitów wcale nie musi przekroczyć, 15 000
    euro (!) to zdaje się aktualny limit dla pojedynczej transakcji.
    Może miał na myśli fakt że przy karcie na ogół łatwiej obejść się
    w ogóle bez konta *w ogóle* (bo np. podatki można wpłacać gotówką,
    a reszta firm musi płacić przelewem).
    Ale jak dłużnik konto ma, to różnicy nie widzę.

    > A jak mu zajmie konto, to nawet jeśli robi przelewy
    > na ZUS i US z tego konta, to zacznie robić przez Pocztę Polską i tak to nic nie
    > da. Oczywiście, jednak zająć może. Ale niby lojalnie(??) uprzedza, że to nic
    > nie da. I taka jak powyżej argumentacja mnie - niestety - przekonuje.

    Obawiam się że słusznie :(

    > Nie ma na takiego bicza żadnego, mimo że prowadzi własną FIRMĘ?????

    A co to ma do rzeczy???
    Niby w czym prowadzący FIRMĘ, która np. przynosi straty, jest w lepszej
    sytuacji od pracownika który otrzymuje minimalną pensję?

    pzdr, Gotfryd