    From: scream <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dług w Allegro :)
    Date: Thu, 25 Oct 2007 16:55:34 +0200

    Dnia Thu, 25 Oct 2007 16:25:33 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Generalnie dług istnieje z Twojej winy. Twoim obowiązkiem jest bowiem
    > spłacić należność, jeśli nie da się kartą, to przelewem, przekazem, na
    > poczcie itp.

    Toż przecież próbuję w konkretny sposób, przez nich akceptowany. Inne
    sposoby ponoszą za sobą dodatkowe koszty, których ponosić nie chcę, dla
    zasady.

    > I w czym problem? Może faktycznie zawiodła karta kredytowa bez winy
    > allegro?

    Nie zawiodła, bo działa np. w USA czy choćby w polskim Paypalu. A Paypal ma
    wielokrotnie bardziej restrykcyjne wymagania co do kart niż eCard czy
    Polcard.

    > Masz wiele możliwości zapłaty.

    Mój dług wynosi 49 zł, dlaczego mam płacić 60 zł z powodu ich nieudolności?

    > Podejrzewam że to nie allegro odrzuca, tylko polcard lub podobny system.

    Owszem, ale ten system działa w ich imieniu. To dokładnie tak, jak
    chciałbyś zapłacić za zakupy w kasie marketu, a kasjerka nie chciałaby od
    Ciebie wziąć pieniędzy bo ją np. oko boli. Co wtedy zrobisz?

    > Co do zasady możesz zapłacić też przkazem.

    Co do zasady, to nie chce dokładać do interesu z własnej kieszeni.

    > Jeśli od allegro dostałeś informacje oficjalną (podpisaną), że
    > sprzedali Twój dług innej firmie, zapłać innej firmie. Jeśli takiej
    > informacji nie otrzymałeś - zapłać allegro w inny możliwy sposób niż
    > kartą kredytową.

    Nic nie dostałem od Allegro.

    > Możesz opieprzyć, ale to nie wina allegro i nie możesz się tym
    > tłumaczyć przed tą firmą.

    Ale dlaczego? Oni nawet nie reagowali jak ich prosiłem o umożliwienie mi
    wpłacenia pieniędzy. Czy jeśli poproszę ich o to na piśmie, a po
    wyznaczonym czasie nadal nie będę mógł zapłacić w żądany sposób, będzie to
    równoznaczne z tym że oni tych pieniędzy ode mnie nie chcą i dług nie
    istnieje? :>

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl