  • Data: 2007-10-25 14:49:37
    Temat: Re: Dług w Allegro :)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 25 Oct 2007, scream wrote:

    > miesiące temu. Próbowałem zapłacić kartą VISA, wielokrotnie, niestety za
    > każdym razem eCard odrzuca mi kartę. Jest to o tyle dziwne, że w
    > przeszłości wielokrotnie tą właśnie kartą regulowałem dług w Allegro.
    >
    > Wielokrotnie monitowałem Allegro, że istnieje taki problem. Nie odpisywali.
    >
    > Problem tkwi w tym, że od jakiegoś czasu wszystkie moje zarobki pobieram w
    > gotówce,

    OK.
    Po kolei:
    - nie jestem prawnikiem :)
    - na razie wymieniłeś *Twoje* problemy.

    > oba konta są puste, polska karta VISA jest pusta, a karta którą
    > chce zapłacić (i mam na niej kase) jest wydana przez zagraniczny bank, do
    > konta z którego nie można robić przelewów na zewnątrz.

    ...też Twój...

    > Chcąc uregulować
    > dług przez przelew w banku/na poczcie dopłacę 3-5-10 zł za usługę, a tego
    > nei chcę.

    ...i to też.

    > Sprzedali mój dług Intrum Justitia i ta śmieszna firma domaga się teraz 51
    > zł (niby doliczyli odsetki). Na mojego maila z opisem całej sytuacji
    > odpisali mi jakąś standardową formułkę, która w ogóle ma się nijak do całej
    > sprawy.

    Nie odnoszę się do Intrum.
    Może tylko spytam, czy Cię z allegro POINFORMOWALI o sprzedaży długu?

    > OK, do sedna:
    > - dług istnieje nie z mojej winy

    A z czyjej niby?
    Jak mi będziesz mi wisiał pieniądze, nieważne czy "osobiście" czy jako
    firmie, i będziesz trzymał swoją kasę na koncie, z którego *TY*
    nie jesteś w stanie przelać pieniędzy, to to będzie MOJA wina?

    Aby na pewno?
    :)

    > - odsetki naliczane są nie z mojej winy

    Dasz głowę?

    > - wielokrotnie chciałem ten dług spłacić

    Dowody?
    To jest problem - bo nie rozumiem, jakie masz dowody, ze to allegro
    "nie chciało przyjąć"?
    Ewentualny dowód, że to *bank obsługujący allegro* nie chciał przyjąć
    już by sporo poprawiał sytuację.
    Ale... ale tego nie napisałeś.

    > - wielokrotnie prosiłem o umożliwienie mi tego

    Kogo?
    Co ma allegro do tego, że pośrednik finansowy nie umie autoryzować
    karty w Twoim banku?
    Popatrz na to inaczej: na kogoś, kto ma dostać pieniadze.
    Od kilku tysięcy dłużników, małe pieniądze, więc nie stać go na
    to żeby angażował własnego doradcę do rozwiązywania czyichś problemów.
    Co wtedy?
    "Nie wpłynęło - dać do windykacji"!

    > - samo Allegro chwali się, że można to zrobić płacąc Visą (jak widać nie
    > każdą) - a moją odrzucają bez podania przyczyny

    Ale pytam o dowody, że to ONI ODRZUCAJĄ :)
    Bo piszesz tak, jakby to była ich wina.

    > Pytania zasadnicze:
    > - jak/co/komu mam napisać, żeby w końcu dali mi spokój,
    > albo
    > - opieprzyli eCard na tyle skutecznie, żeby zaczął z powrotem akceptować tą
    > kartę?

    Ja mam pytanie: czyim klientem jest eCard?
    Nie czasem Twojego banku?

    pzdr, Gotfryd