  • Data: 2006-09-23 11:08:44
    Temat: Re: Dług
    Od: Szmul Szmulewicz <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd powiada:

> [...]
    > nie ma, ale istnieje dokument którego choć jedna strona się
    > nie wypiera a druga nie może się wyprzeć że go widziała lub
    > może obejrzeć - ja wiem, może przykładowo przelew bankowy z "tytułem:
    > pożyczka na pół roku", jakaś faktura doręczona za potwierdzeniem
    > odbioru, dowód wydania towaru podpisany przez odbiorcę...

    > To są wszystko pisma zawierające informację że umowa była
    > wykonana lub dokonano jakiejś czynności na to wskazujacej
    > (i druga strona WIEDZIAŁA że wystawca "papiera" coś robi)
    > - a nie zawierające samej umowy, czy zapisów ZAMIARU

    To nie stwierdzenie pismem, a uprawdopodobnienie za pomoca pisma(poczatek
    dowodu na pismie) - art. 74 p. 2 kc

    > No to K.C. dla umowy >500 zł wymaga właśnie tej słabszej formy
    > umowy, nie pisemnej a "stwierdzonej pismem".

    No to zdecyduj sie! Stwierdzenie pismem to forma zawarcia umowy czy
    potwierdzenie jej wykonania?

    Forma czynnosci prawnej to w uproszczeniu sposob zlozenia oswiadczenia woli.
    Dlatego nie mozna mowic o formie w chwili, gdy oswiadczenie woli juz dawno
    zostalo zlozone, a teraz wykonuje sie umowe. Dokument poswiadczajacy zaplate
    nie dokumentuje zawarciu umowy, a jedynie jej wykonanie.

    Stwierdzenie pismem to po prostu forma pisemna zastrzezona dla celow
    dowodowych.

    Wskaz, jakie sa skutki niezachowania tej wprowadzonej przez Ciebie "slabszej
    formy"?

    Szmul Szmulewicz