-
51. Data: 2010-04-15 08:02:40
Temat: Re: Dlaczego nikt sie nie bieże za skuterkowców?
Od: WS <L...@c...pl>
On 15 Kwi, 09:45, qnick <r...@o...pl> wrote:
> Przeskalować prędkościomierz można bardzo szybko wymieniając opony na
> inny rozmiar i wtedy może zaniżać.
Raczej chodzilo mi o producenta... ze nic go to nie kosztuje, a
odpada ryzyko pozwow... nie musi zmieniac klasy dokladnosci itp...
tylko "zawyza wskazania"...
Rozmiar opon oczywiscie jest istotny - ale wtedy musimy zalozyc
rozmiar spoza listy zalecanej (homologowanej ?) przez producenta...
> A widzisz ja mam takie auto którego
> prędkościomierz pokazuje "prawie dokładnie" zawyża oczywiście ale o
> 2km/h przy 100 km/h (na zegarze 100 na gps 98 km/h)
Przy cyfrowych (znaczy liczacych cyfrowo-wskazowke moga miec)
miernikach nie powinno byc problemu ... ilosc obrotow zlicza sie
dokladnie, czas z dokladnoscia ~10 sek / rok tez nie problem.. wiec
wyjsc dokladnie musi...
Ale np. w motocyklach (nie wiem jak samochodah) pojawia sie kolejny
problem - przy naprawde duzych predkosciach tylne (napedzane) kolo
porusza sie z poslizgiem wzgledem asfaltu (podobno nawet ponad 20%) i
liczac jego obroty zawyzamy juz znaczaco wskazywana predkosci
"Dokladnosc" licznikow moto widac np. tu:
http://szajba.eu.org/osiagniecia/szajbniety-rekord-p
redkosci-309kmh
co jakis czas slysze, ze ktos jechal 270-300 ;) na "zwyklym" moto - po
prostu nie ma szans...
WS
-
52. Data: 2010-04-15 09:46:03
Temat: Re: Dlaczego nikt sie nie bieże za skuterkowców?
Od: RadoslawF <r...@w...pl>
Dnia 2010-04-15 09:33, Użytkownik qnick napisał:
>> Widziałeś taką używaną przystawkę w zakładzie diagnostycznym
>> w naszym ciekawym kraju ?
>> Jeśli tak to poproszę o adres zakładu.
>>
>>
>> Pozdrawiam
>
> Widzę codziennie i używam jak robię badanie motocykla :)
"Jeśli tak to poproszę o adres zakładu."
Zweryfikujemy.
Pozdrawiam
-
53. Data: 2010-04-15 15:12:21
Temat: Re: Dlaczego nikt sie nie bieże za skuterkowców?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
qnick pisze:
> Jak to nikt ja się wezmę i nie tylko ja od września a dokładnie od 22
> września bo od tej pory motorowery będą podchodzić pod badania
> techniczne (do tej pory nie podchodziły) i wierzcie mi że sprawdzę każdy
> czy nie przekracza 45 km/h a jak przekroczy to zatrzymam dowód
> rejestracyjny.
Och, a jak to sprawdzisz, serdeńko?
Weź pod uwagę, że w domyśle motorower nie powinien przekraczać tych
45km/h przy PEŁNYM obciążeniu i PRZYNAJMNIEJ bez żadnych dodatkowych
utrudnień (jazda pod górę czy pod wiatr).
Motorower nawet z wyłączonym silnikiem pojedzie stówą jak zjazd będzie
odpowiednio stromy.
Także z niepełnym obciążeniem będzie w stanie szybciej się turlać niż
maksymalnie obciążony. A przy tak lekkich pojazdach wiatr daje bardzo
dużo. Z własnego doświadczenia - kiedyś jeździłem sobie skuterkiem
Yamaha Neos. Normalnie to wg licznika na równej drodze z jedną osobą
przekraczał delikatnie 60km/h (chociaż te liczniki z reguły cholernie
zawyżają, więc ile to było na prawdę to nie powiem). Kiedyś przy
ostrzejszym wietrze i manetce odkręconej na jakieś 3/4 patrzę sobie na
licznik i oczom nie wierzę: 90.
PS: nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu.
-
54. Data: 2010-04-15 15:15:23
Temat: Re: Dlaczego nikt sie nie bieże za skuterkowców?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
Big Jack pisze:
> Właśnie to miałem napisać. Jak diagnosta będzie miał wątpliwości, co do
> kryteriów dla motorowerów, to zrobi próbę drogową. Jak się za dużo
> rozbuja, to zatrzymuje DR, oddaje go do WK, tam zmieniają go w motocykl,
> a właścieciel/kierujący niech się stara o stosowne prawo jazdy.
>
Co za brednie... Stacje diagnostyczne nie mają wyposażenia do
znormalizowanego pomiaru takiego parametru a "próby drogowe" to już w
ogóle jakieś urojenia - diagnosta pojazdem ze stacji diagnostycznej nie
może wyjechać bo takich procedur w ogóle nie ma.
Swoją szosą w cywilizowanych krajach limit jest na moc oddawaną na kole
i problemu nie ma - prosta hamownia rozwiązuje wszelkie problemy.
-
55. Data: 2010-04-15 15:18:12
Temat: Re: Dlaczego nikt sie nie bieże za skuterkowców?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
qwerty pisze:
> Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
> wiadomości grup dyskusyjnych:hpuv4u$anf$...@n...onet.pl...
>> Nie sugeruję tego. Niech każdy ma normy dostosowane do swoich
>> możliwości. I tak ginących w wypadkach w Afganistanie jest zapewne
>> mniej niż w Polsce :P
>
> Nie rozumiem Ciebie. Najpierw sugerujesz, że jeżeli nie przepuści za
> flaszkę czy za kilka zł to nikt nie będzie u niego robił przeglądów, a
> innym razem popierasz, żeby zagrażające zdrowiu lub życia nie przepuszczać.
>
Nie "za flaszkę" tylko bez kretyńskiej nadgorliwości. Tak jak u tych
idiotów, co nie chcieli stempelka przystawić bo... motocykl nie miał na
przednim błotniku tablicy rejestracyjnej.
-
56. Data: 2010-04-15 15:26:54
Temat: Re: Dlaczego nikt sie nie bieże za skuterkowców?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
WS pisze:
> 9.1.14. Ogranicznik prędkości
> 3. Sprawdzenie, czy ogranicznik prędkości uniemożliwia przekroczenie
> określonych wartości prędkości - o ile jest to możliwe.
Tak to jest jak ignoranci biorą się za pisanie przepisów...
Ogranicznik prędkości to jest jedna rzecz.
A konstrukcyjna niemożność przekroczenia 45km/h to coś zupełnie innego.
Próby drogowe są praktycznie i formalnie nie możliwe, ponieważ wymagały
nie tylko diagnostów z wszystkimi możliwymi kategoriami prawa jazdy, ale
także zamkniętego toru do takich testów - bo jak to wyjeżdżać
podejrzanym pojazdem na drogi publiczne??
-
57. Data: 2010-04-15 15:35:38
Temat: Re: Dlaczego nikt sie nie bieże za skuterkowców?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
qnick pisze:
> Prędkościomierz w motorze jak i w motorowerze jest homologowany bo
> przecież cały pojazd posiada homologację :) inaczej nie zostałby
Tak. Homologację. Czyli na zgodność z wymaganym stanem technicznym. A
nie ma certyfikatu na dokładność pomiaru.
> zarejestrowany (oprócz SAM' ów czyli kmonstrukcji własnych)
> A prędkościomierz może zarówno zawyżać jak i zaniżać przecież dokładność
> jego jest około +- 5%.
A miałeś kiedyś okazję sprawdzić, hmm? Bo ja miałem. Aerox 100 zawyżał o
ponad 1/4.
-
58. Data: 2010-04-15 16:40:16
Temat: Re: Dlaczego nikt sie nie bieże za skuterkowców?
Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>
Użytkownik "WS" <L...@c...pl>
Rozmiar opon oczywiscie jest istotny - ale wtedy musimy zalozyc
rozmiar spoza listy zalecanej (homologowanej ?) przez producenta...
> A widzisz ja mam takie auto którego
> prędkościomierz pokazuje "prawie dokładnie" zawyża oczywiście ale o
> 2km/h przy 100 km/h (na zegarze 100 na gps 98 km/h)
Przy cyfrowych (znaczy liczacych cyfrowo-wskazowke moga miec)
miernikach nie powinno byc problemu ... ilosc obrotow zlicza sie
dokladnie, ...
--
Ale ilość obrotów nie musi przekładać się aż tak dokładnie na prędkość.
Nawet naturalne zużycie bieżnika daje zmianę średnicy a więc i ilości
obrotów przy tej samej prędkości.
-
59. Data: 2010-04-15 20:24:10
Temat: Re: Dlaczego nikt sie nie bieże za skuterkowców?
Od: WS <L...@c...pl>
On 15 Kwi, 18:40, "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid> wrote:
> Ale ilość obrotów nie musi przekładać się aż tak dokładnie na prędkość.
zgadza sie, zalezy (m.in.) od obwodu opony, nie mam pojecia jakie sa
normy dla opon, tzn. o ile moze sie roznic rzeczywisty wymiar od
wyliczonego na podstawie oznaczenia opony...
> Nawet naturalne zużycie bieżnika daje zmianę średnicy a więc i ilości
> obrotów przy tej samej prędkości.
niby tak, ale zmienia sie w bezpieczna strone - tzn. wraz ze
zmniejszaniem sie srednicy predkosc bardziej jest zawyzana ;)
ale fakt - przestaje wskazywac "idealnie"
np. dla moich opon 195x55x15 zmniejszenie srednicy o 11mm daje
zwiekszenie wskazan predkosci o 1.8% - (nie chcialo mi sie liczyc wiec
sa to dane z kalkulatora opon po zmianie szerokosci na 185)
WS