  • Data: 2022-12-14 12:06:13
    Temat: Re: Dla kogo jest prawo?
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 13 Dec 2022 20:30:34 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Tylko już tu policzyłem, że musiałby jechać kilka kilometrów na godzinę,
    > by móc się zatrzymywać zgodnie z obecnymi przepisami.

    Jak ma kiepskie hamulce, to niech tyle jedzie.

    Tego pewnie też nie wiesz, więc wkleję:
    "Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest
    obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie
    narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu
    albo na nie wchodzącego i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się
    na tym przejściu albo wchodzącemu na to przejście"

    "Kierujący pojazdem, przejeżdżając przez drogę dla pieszych lub drogę dla
    pieszych i rowerów, jest obowiązany jechać powoli i ustąpić pierwszeństwa
    pieszemu."

    Art. 26. - [Obowiązki kierującego pojazdem wobec pieszych] - Prawo o ruchu
    drogowym.

    > skoro biegły nie
    > uznał winy kierującego - to pewnie organizator ruchu wymyślił zatokę
    > przystankową tuż przed przejściem. Lewym pasem jedzie samochód osobowy.
    > Na prawym wolno wytacza się autobus.

    Fajnie, ale zatokę to sobie wziąłeś z dudy.

    A tak w ogóle:

    Kierującemu pojazdem zabrania się:
    1) wyprzedzania pojazdu na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed nim,
    z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany;
    2) omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się
    w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu;

    Skoro biegły nie uznał winy kierującego, to pewnie BMW prowadził jakiś
    pisior, kulson albo inna persona żyjąca w dobrych stosunkach z ziobroturą.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl