    From: "To.Ja" <t...@p...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dla kogo jest prawo?
    Date: Tue, 13 Dec 2022 12:03:38 +0100

    J.F w
    <news:1i78xedpgq5jb$.b7o06xodau7z$.dlg@40tude.net>:

    > A to aby na pewno tak bylo? Bo z ktorej strony pieszy wchodzil, to nie
    > napisali.

    Napisali, znaczy podali sygnaturę, a tam już jest całość... Leniuszku...
    <http://orzeczenia.ms.gov.pl/content/$N/152515150003
    506_VII_W_000135_2022_Uz_2022-05-26_001>
    <cite>
    W dniu 19 października 2021 r. o 10:49 M. B. jechał swoim samochodem ul.
    (...) (...) M. w P. w kierunku ul. (...). W samochodzie miał uruchomiony
    wideorejestrator. Dojeżdżając do przejścia dla pieszych przy wejściu do
    budynku hali (...) zauważył, jak z prawej strony do przejścia dochodzi młoda
    dziewczyna chcąc je przekroczyć. Kobieta zatrzymała się i rozglądała na boki
    czy nie nadjeżdżają pojazdy M. B. zatrzymał samochód przed przejściem dla
    pieszych, aby piesza mogła przejść. Kiedy w/w kierowca zatrzymał się przed
    przejściem z przeciwnego kierunku jazdy nadjeżdżała obwiniona E. J. kierując
    samochodem osobowym S. (...); pojazd obwinionej znajdował się wówczas
    kilkanaście metrów przed przejściem. Obwiniona nie zatrzymała, nie zwolniła,
    tylko przejechała przez przejście dla pieszych. Widząc zachowanie obwinionej
    piesza weszła na ,,pasy", kiedy ta przejechała przez przejście. Od momentu
    zatrzymania się pieszej na przejściu (godzina 10:49 s. 27 do czasu dojazdu
    obwinionej do przejścia (10:49 s. 31) upłynęły 4 sekundy.
    </cite>

    > Pieszy wchodzac na przejscie ma pierwszenstwo, wiec jesli samochod nie
    > zwalnia na widok czekającego na krawezniku, to mandat mu sie slusznie
    > nalezy :-)

    Niech pieszy wchodzi, ja przejadę, on przejdzie, nikomu nic sie nie stanie.
    A nie karanie kierującego, bo pieszy ma sraczkę i mu się nogi przed
    przejściem plączą...

    ?

    > I jestes pewien ze to z powodu letnich opon?
    > Bo sporo letnich na takim lekkim sniegu daje rade ...

    Przecież napisałem, że połowa to kupione PJ...

    Wszyscy byli na płaskim, więc YPB?

    --
    Tomasz