  • Data: 2022-12-12 11:49:52
    Temat: Re: Dla kogo jest prawo?
    Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    pierwszeństwo,
    > ale nowością jest to, że pierwszeństwa należy ustąpić również pieszemu, który
    znajduje się przed
    > przejściem - i to chyba nawet jak się do tego przejścia zbliża, nawet niekoniecznie
    > idąc dokładnie w jego kierunku (bo np. idzie chodnikiem wzdłuż jezdni, ale zaraz
    > może sobie chcieć skręcić na przejście), a nie np. tylko wtedy, gdy się przed
    > przejściem zatrzyma i rozgląda, czy też "sygnalizuje chęć wejścia na przejście"
    > (o ile jest na tą czynność jakaś sensowna definicja)?

    Nie, nie jest tak.
    Ale żeby to wiedzieć, należy zapoznać się z prawem o ruchu drogowym, a
    nie z plotkami i bredniami rozpowszechnianymi przez kompletnych matołów.

    > Sam tu zdefiniowałeś kwintesencję "normy polskości"...

    To już znajduje się poza dyskusją o pierwszeństwie pieszych.
    A co do "normy", to ja nawet nie musiałbym znać przepisów poza dwoma:
    ruch prawostronny i pierwszeństwo z prawej. Nigdy nawet do głowy mi nie
    przyszło, żebym np. wyprzedzał na dwukierunkowej nie mając absolutnej
    pewności bezpiecznego wykonania całego manewru.
    Podczas kursu na prawo jazdy objechałem marudera, skręcając obok niego w
    prawo na skrzyżowaniu. Instruktor zwrócił mi uwagę, że w zasadzie nie
    wolno tak wyprzedzać. ;) Ale również wtedy miałem stuprocentową pewność
    powodzenia, instruktor zresztą też.

    --
    -
    Akarm