  • Data: 2003-02-27 10:28:06
    Temat: Re: Dialery - sprawy sądowe
    Od: "Maciej Muran" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert Krygier"
    > Oczywiście, że to nie jest w porządku! Przynajmniej z moralnego punktu
    > widzenia. Problem tylko w tym, że trudno jest to udowodnić przed sądem.
    > Dlatego też szukam konkretnych argumentów, które pomogłyby wyeliminować
    > tego typu przypadki.

    Konkretny argument w tej sprawie to miliony złotych dla operatora
    dominującego i firm zakładających usługi audiotekstowe.
    Obawiam się, że nie znajdziesz kontrargumentu, który byłby w stanie te
    miliony rozłożyć na łopatki.
    To kwestia zmian w prawie telekomunikacyjnym (hehe - już to widzę) a nie
    pojedyńczego przypadku na sali sądowej.

    Chociaż jakby tak przenieść salę sądową w pobliże dowolnego komputera z
    modemem, to dowód by się znalazł. Już po kilku minutach obserwacji. Ale sam
    rozumiesz, że operator dominujący wykazałby natychmiast, że ofiara jest
    przestępcą bo np. nie ma faktury na system operacyjny, którego używa. A jak
    mam mieć fakturę jeśli pudełko z instalką dostałem jako nagrodę w losowaniu?
    A może jeszcze powinienem zapłacić kilka podatków od otrzymanego prezentu?
    Tak, to ofiara jest przestępcą, ponieważ korzysta z linii telefonicznej
    niezgodnie z przeznaczeniem - przecież telefon służy do rozmawiania a nie do
    oglądania gołych panienek!
    Nie chce mi się dalej pisać o sposobach, których można użyć aby ofierze
    udowodnić, że jest winna...

    Ale czy naprawdę nie da się nic zrobić z tymi oszustwami? Odpowiedź chyba
    jednak znajduje się w pierwszym zdaniu tej wypowiedzi...
    Pa! Idę sobie popłakać w samotności ;->

    --
    M.M.