    From: <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Deweloper - niedotrzymanie umowy - hipoteka - co dalej ?
    Date: Wed, 10 Nov 2004 21:01:30 +0100

    Witam,
    oj ja Cie doskonale rozumiem, sam niedawno mialem spore klopoty z
    "developerem", które kosztowaly mnie sporo stresów i pieniędzy.

    Przede wszystkim radziłbym porozmawiać z tym "developerem" ale wiem z
    praktyki , że potrafią doskonale mydlić oczy.
    A tak praktycznie to najlepiej zacząć samemu działać, tzn.:
    1) udać się do energetyki i sprawdzić dlaczego są takie opóźnienia (możliwe
    , że nie enrgetyka jest tu winna)
    2) sprawdzić księgę wieczystą, czy przypadkiem nie pojawiły się tam jakieś
    "cuda"
    3) wezwać delikwenta na piśmie (poleconym) do wydania przedmiotu umowy
    (czyli lokalu), koniecznie określając termin (np. 14 dni)
    4) pisać do niego jak najwięcej pism (poleconych) - oczywiście na temat,
    choćby miały nic nie dać, to mogą się przydać ewentualnie w sądzie
    5) pogrozić mu pisemnie , że obciążysz go kosztami wynajmu mieszkania
    6) sprawdzić kondycję finansową firmy - popytać ludzi, zobaczyć w
    internecie

    Co najważniejsze, podkreślam, nie słuchać głodnego opowiadania historyjek
    developera tylko zacząć działać !! (wg niego pewnie wszyscy są winni, tylko
    on taki biedny)

    A przyznam, że z developerami ciężko się walczy, zwłaszcza, gdy umowa jest
    słaba z Twojego punktu widzenia.

    Ważne jest również, żeby w jakimkolwiek stanie mieć obiekt przepisany na
    siebie a nie posiadać tylko pełnomocnictwo, o którym piszesz, bo jeśli gość
    ma kłopoty finansowe to może ktoś zająć księgę i nic Ci to nie da, że jestes
    wpisany.
    Nie wiem dlaczego możesz przepisać lokal dopiero gdy będzie samodzielny, ale
    to warto sprawdzić czy tak jest wg prawa, czy tylko ściemnia developer.
    Notariuszowi też bym nie wierzył, bo sam się przekonałem , że potrafi być
    nieobiektywny i nic go to nie kosztuje, żeby Ci wcisnąć jakiś kit.
    Co do płatności, to chyba warto je kategorycznie wstrzymać, do czasu
    przepisania lokalu chyba , że umowa Cie obliguje do ich regulowania, ale
    mimo to warto to przemysleć.

    A najlepiej , jeśli sprawa wyda Ci się zbyt dziwna, lepiej jest iść do
    dobrago prawnika - jak developer dostanie pismo od radcy prawnego , to może
    potraktuje Cię bardziej poważnie (choć nie jest to pewne).

    Łączę pozdrowienia i życzę powodzenia.

    Maciej G.

    "Witek" <wsa[@wp.pl]> wrote in message news:cmt5dn$kcb$1@news.onet.pl...
    > Witam.
    >
    > Sytuacja jest taka, że zawarłem w maju 2004 z deweloperem umowę
    przedwstępna
    > notarialną na sprzedaż i wydanie lokalu do końca października 2004. Na tej
    > podstawie sprzedałem swoje mieszkanie (tez umową przedwstępna notarialną)
    > ustaleniem terminu opuszczenia mieszkania do końca listopada 2004.
    Niestety