  • Date: Sun, 20 Nov 2005 15:47:57 +0100
    From: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Data zgonu

    Dnia 20/11/2005 15:18, Tiger wrote :

    > Tak, chodzi mi o to, ze dzien wystawienia aktu zgonu jest momentem, w ktorym
    > umozliwione jest rozpoczecie roznych czynnosci cywilno-prawnych, ktore po
    > smierci czlowieka mozna zrobic tylko z aktem zgonu. Czy zatem podczas
    > wykonywania tych czynnosci nie powinno sie uznawac (trudno mi to wyjasnic)
    > daty wystawienia aktu zgonu za te date, ktora niejako... uprawomacnia
    > smierc? Nie ukrywam, ze chodzi o urzad skarbowy, chcacego za wszelka cene
    > naliczyc podatek spadkowy od pieniedzy, skradzionych z konta, ktorego nie
    > moglismy zablokowac do dnia wystawienia aktu zgonu.

    Zaraz zaraz. To pieniądze wyciągnięto z konta już po śmierci posiadacza
    konta? Urząd Skarbowy ma rację -- podatek trzeba zapłacić. W końcu to
    bank okradziono nie Was. A jeśli wyciągnięto pieniądze z konta już po
    zawiadomieniu banku o śmierci posiadacza to już na 110% okradziono bank
    a nie Was.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    All that is necessary for the triumph of evil is that good men do