  • Data: 2005-11-20 14:18:21
    Temat: Re: Data zgonu
    Od: "Tiger" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeśli jest znana dokładna data, to ta data. Kodeks cywilny przewiduje
    > sposób wyznaczania daty, gdy faktyczna z różnych przyczyn nie jest
    > znana.

    Tak, chodzi mi o to, ze dzien wystawienia aktu zgonu jest momentem, w ktorym
    umozliwione jest rozpoczecie roznych czynnosci cywilno-prawnych, ktore po
    smierci czlowieka mozna zrobic tylko z aktem zgonu. Czy zatem podczas
    wykonywania tych czynnosci nie powinno sie uznawac (trudno mi to wyjasnic)
    daty wystawienia aktu zgonu za te date, ktora niejako... uprawomacnia
    smierc? Nie ukrywam, ze chodzi o urzad skarbowy, chcacego za wszelka cene
    naliczyc podatek spadkowy od pieniedzy, skradzionych z konta, ktorego nie
    moglismy zablokowac do dnia wystawienia aktu zgonu.

    Pozdrawiam,

    Tiger