  • Data: 2009-05-19 13:47:53
    Temat: Re: Darowizna - jak najkorzystniej?
    Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dziadek Mroz pisze:

    > Nie. Tak jak napisałem wczęśniej żona w tym samym momencie (w tym samym
    > akcie darownizny) oświadcza że darowiznę przyjmuje do wspólnego majątku
    > (oczywiście zakłądam że mają wspólnote)

    http://www.is.gdansk.pl/index.php?Itemid=133&id=7633
    &option=com_content&task=view

    Cóż, w zasadzie masz rację, ale sugerowałbym rozdzielenie tego aktu na
    dwie umowy. :)
    Pierwsza - darowizna na rzecz wnuczki, druga - rozszerzenie wspólnoty
    majątkowej.

    Przy zawarciu obu czynności w jednej umowie US będzie się czepiał
    pozorności takiego działania i może uznać iż jednak podatek się należy.
    Nie mnie oceniać jakimi drogami chodzą myśli urzędników skarbowych ale
    widzę iż udowodnienie że taka umowa miała na celu wyłącznie uniknięcia
    zapłaty podatku od darowizny przez współmałżonka jest bardzo trudne to
    obrona twierdzenia iż tak nie było też :)

    Wspomniałem o tym pięcioletnim okresie karencji gdyż wtedy US nie będzie
    miał żadnych możliwości podważania takiej umowy darowizny (chyba, że
    zmienią się przepisy). :)

    --
    spp