eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: Dane osobowe swiadka/poszkodowanego - czy da sie utajnic? › Re: Dane osobowe swiadka/poszkodowanego - czy da sie utajnic?
  • Data: 2010-02-14 14:36:15
    Temat: Re: Dane osobowe swiadka/poszkodowanego - czy da sie utajnic?
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie mam pod ręką, ale wynika to z instrukcji dochodzeniowo-śledczej.
    > Zaryzykuję z głowy, że gdzieś koło §30.

    Chyba to nie tak. Świadek ma dwie możliwości utajnienia swoich danych.
    Pierwsza to zastrzeżenie danych dotyczących miejsca zamieszkania do
    wyłącznej wiadomości prokuratora lub sądu. Może to zrobić każdy. Podstawa
    prawna art. 191 paragraf 3 kpk
    Druga, złożenie wniosku o nadanie statusu świadka incognito lub inaczej
    mówiąc świadka anonimowego. Trzeba spełnić pewne warunki. Podstawa prawna
    art. 184 kpk