  • Data: 2003-02-14 17:33:28
    Temat: Re: DRURZNIK Re: Pytanie zPoRD - uważnie czytając
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | Czy policjant może wydać polecenie sprzeczne z ustawami ? (nie tylko z
    PoRD)

    Tak, bo właśnie do tego uprawnia go Prawo o Ruchu Drogowym. Załóżmy -
    wypadek na autostradzie. Jeden pas ruchu zajęty i zablokowany. Policjant
    poleca przejechać na drugi. Ale przecież autostradą pod prąd się nie jeździ.
    Co do pozostałych ustaw, to również musi mieć stosowne upoważnienie
    ustawowe. Może kogoś osadzić w pomieszczeniach dla zatrzymanych (a
    konstytucja gwarantuje wolność), może przeszukać mieszkanie (nienaruszalność
    miru domowego). Mam wymieniać dalej?

    | A jeśli polecenie (jazdy) powoduje zagrożenie życia i zdrowia osoby która
    | polecenie ma wykonać?

    Nie! Zdecydowanie nie. Policjant za wydane polecenie odpowiada. W opisanym
    wyżej wypadku musi być zapewnione zatrzymanie ruchu z drugiej strony.

    | Jeżeli policjant łamie konstytucje (Cienie drugie) rozsądzając kto ma
    prawo
    | korzystać z drogi pieszy czy ciężarówka
    | (min. Janik mówił w Sejmie o gwarantowaniu przez państwo przejazdu
    samochodów)
    | W kontytucji są gwarantowane wolności obywatelskie (a nie ruch
    samochodowy), np
    | do korzystania z drogi na równi pieszych jak i jadących.

    A co do tego ma Konstytucja? Konstytucja również nie zabrania wielu innych
    rzeczy, które zabraniają ustawy. Co do korzystania z drogi przez pieszych,
    to co innego jest przechodzenie przez jezdnię, a co innego jej blokowanie.
    Nie korzysta z ochrony prawnej zachowanie sprzeczne z zasadami współżycia
    społecznego. Zresztą poza przejściem dla pieszych pieszy na drodze nie
    powinien się w ogóle znajdować, a jeżeli znajduje, to powinien ustąpić
    pierwszeństwa przejazdom (poza wyjątkami przewidzianymi w ustawie). .

    | A jeśli interesy obywateli są sprzeczne to roztrzyga sąd nie policjant!
    | Jeśli decyzje podejmuje policjant to dokonuje zamachu stanu łamiąc
    konstytucję.

    Człowieku! Skąd to. To falandyzacja prawa. Idąc Twoim tokiem rozumowania, to
    instalowanie na skrzyżowaniu znaków STOP też narusza konstytucję. Przecież
    nikt nie ma prawa dyskryminować nikogo. A tutaj wyjeżdżającego z Koziej
    Wólki dyskryminuje się przed podróżującym pomiędzy Warszawą a Krakowem.
    proponuje na każdym skrzyżowaniu umieścić Roki Sądowe by rozstrzygały za
    każdym razem o pierwszeństwie przejazdu. Co ty na to? A wyrok będą
    wyświetlać na takim świetlnym bilbordzie. Czerwone, żółte, zielone światło.

    | Ponieważ nie ma określonej odległości ani wskazanego innego punktu
    kasującego
    | to zakaz zatrzymywania obowiązuje wszędzie, do każda droga jest na jakimś
    | przejściem spełniającym warunki jak wyżej.w jakiejś odległości

    Nie zrozumiałem, więc odnieść się nie potrafię.

    | Zatrzymaj się na chodniku obok przejścia dla pieszych, tego PoRD nai
    zabrania!

    Akurat zabrania. Przepis nie mówi, że na chodniku można, a ogólnie w
    odległości 10 metrów nie można - więc na chodniku to 10 metrów też
    obowiązuje.