    From: "Tiger" <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [DLUGIE] kolizja samochodowa - problem
    Date: Sun, 27 Nov 2005 18:03:53 +0100

    > "Najmujacy zobowiazuje sie do dokonania wszelkich napraw, jakie okaza sie
    > konieczne w trakcie trwania umowy"

    Kiedys byla podobna dyskusja na grupie zeglarskiej - w kontekscie naprawy
    jachtu, uszkodzonego w wypadku na wodzie przez zawinienie sternika drugiego
    jachtu. W umowie czarteru byl podobny zapis, natomiast z tego co pamietam, w
    koncu zaplacil to w calosci ubezpieczyciel.

    Ten przepis imho ma zastosowanie np. do sytuacji, w ktorej w trakcie
    uzytkowania na przyklad samochod rozkracza sie na drodze, albo jest wypadek
    z winy najmujacego, a o ile pamietam, samochody zastepcze nie maja AC. Zas
    wysokosc tej sumy ma chronic uzytkownika pojazdu wynajmowanego od zbyt
    wysokich kosztow, ktore musialby poniesc np. gdyby rozwalil sie caly silnik
    (w koncu najmujacy nie moze odpowiadac za ogolny stan techniczny
    wynajmowanego pojazdu). Jezeli chodzi o to tlumaczenie - takie wlasnie
    otrzymala od ASO Nissana moja znajoma, gdy dostala samochod zastepczy i tak
    sie bala, ze go rozwali, ze wjechala w inny samochod :-) Zaplacila wowczas
    umowne koszty naprawy i na tym sie skonczylo, choc koszty naprawy byly nieco
    wieksze. Samochod nie mial AC.

    Pozdrawiam,

    Tiger