  • From: "Kit" <k...@d...plwywal.to>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: DG - usługi informatyczne - instalacja systemu
    Date: Fri, 27 Jun 2008 20:34:55 +0200

    > Witam,

    Witam.

    Przerabialem podobne dylematy, wiec bedzie to OT, nie mniej jednak mam
    nadzieje, ze naswietli Ci problematyke.

    > Planuje założyć działalność gospodarczą z usługami informatycznymi, i
    > chodzi
    > mi o instalacje systemu MS Windows. Jak to wygląda gdy klient mi
    > dostarczy
    > nośnik z płytą instalacyjną i napisanym na kartce kluczem?
    [ciach]

    A co w przypadku kiedy klient nie przyniesie nosnika?
    Troche niepowaznie wyglada, kiedy przychodzisz do 'specjalisty' a on zada
    od Ciebie plyty... Taki 'fachowiec' na rynku dlugo sie nie utrzyma. W
    sektorze prywatnym, ciezko sie utrzymac w branzy informatycznej, nie mowiac
    juz o godnym zarobku. O ile jestes znajomym, znajomego i za symboliczne 5zl
    pogrzebiesz wszystko jest w pozadku. Natomiast o ile chcesz wyjsc z
    uslugami po za podworko nie rokuje sukcesow.

    Obecnie kazdy ma w zasiegu telefonu znajoma osobe ktora jest dyspozycyjna i
    sprawdzona. W momencie kiedy za slowo dziekuje wystawisz rachunek wiele
    osob sie od Ciebie odwroci.

    > Czy mam obowiązek sprawdzać czy system jest oryginalny? Jeśli tak to jak
    > sprawdzić?
    [ciach]

    www.microsoft.com/poland masz tam sporo informacji na temat autentycznosci.

    > Druga kwestia jak się zabezpieczyć w takim przypadku?
    [ciach]

    Odpuscic i zainteresowac sie sektorem przedsiebiorstw? Tutaj jednak
    potrzebne jest duze przebicie, reklama, fundusze, referencje i naprawde
    duzo, ale to duzo nauki. Zyskujac klienta, zdobywasz go na lata. Na rynku
    jest bardzo wiele firm outsourcing'owych, moze tak warto podjac sie
    wspolpracy?