    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: DG - nie DG - oswiadczenie
    Date: Tue, 21 Sep 2004 12:01:05 +0200

    On Tue, 21 Sep 2004, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > Ale zdaje się że szanowni posłowie klepnęli [jak zwykle ? :>] potworka
    >+ > językowego... Już sprawdziłem:
    >+ > ++++
    >+ > 14. Usługi na dostęp wdzwaniany i szerokopasmowy do internetu dla
    >+ > użytkowników indywidualnych nieprowadzących działalności gospodarczej na
    >+ > dostęp szerokopasmowy
    >+
    >+ Wiec przydaloby sie raz uzyskac jakas wykladnieco to jest ta osoba
    >+ "nie prowadzaca dzialanosci gospodarczej" w sytuacji gdy
    >+ przedsiebiorca wystepuje w obrocie gospodarczym jako konsument.

    A nie nie.
    Widzę że nieco namieszałem poprzednim przykładem, rzuciłem "pierwszym
    z głowy" z przypadków kiedy ustawodawca nie jest łaskaw napisać co
    konkretnie ma na myśli w danym momencie :]
    Niemniej w cytowanym przepisie nie chodzi o "nieprowadzących DG
    w ogóle" a "nieprowadzących DG na dostęp" ! Ale *tylko* "indywidualnych",
    co by to znaczyć nie miało :] i logiki w sobie nie zawiera :[
    Dyskusje czy osoba prawna jest "indywidualna" czy nie już
    widziałem :] (z interpretacji TPSA wynika iż OP nie jest "indywidualna",
    widać "nie wyróżnia się w tłumie" :))
    Używanie w przepisach słów wieloznacznych bez definicji
    powinno być karalne :]

    >+ Mysle, ze sprzedaz KONSUMENTOWI uslug z roznymi stawkami VAT tylko dlatego,
    >+ ze jest sie przedsiebiorca albo nie, jest sprzeczna z konstytucja.

    A to bardziej przystaje do przypadku kiedy przedsiębiorca owe
    przykładowe drzewka chce usuwać...

    pozdrowienia, Gotfryd