    From: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: DG i instalacja u klienta pirackiego oprogramowania
    Date: Sun, 6 Jun 2004 16:33:10 +0200

    : to jest oczywiste, jednak w tym przypadku zaistnialo by
    : prawdopodobienstwo, ze informatyk instalujacy soft
    : dzialal swiadomie i swiadomie (informatyk powinien
    : byc w stanie ocenic kopie legalna i nielegalna)
    : zainstalowal taki a nie inny soft. Zreszta w przypadku
    : informatyka od razu jest zalozenie, ze to co instaluje
    : to instaluje swiadomie.
    :
    : prawa autorskie przewiduja inne sankcje za dzialanie
    : swiadome i nieswiadome, tu bardziej mi o to chodzilo.
    :

    mam na mysli, ""ja tam sie nie znam, komputer nie działał,
    to zadzwoniłem i przyszedł pan informatyk i zainstalował,
    o tu... mam fakture".

    I jezeli informatyk daje jeszcze do podpisania papierek w ktorym delikwent
    deklaruje iz oprogramowanie jest legalne, to nic mu nie zrobia.

    Jjuz ktos wkleil tresc licencji MS, mozna kopie zrobic.
    Informatyk nie jest upowazniony do sprawdzania legalnosci.

    P.