  • Data: 2008-09-09 04:49:47
    Temat: Re: Czytelny podpis - co to takiego?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:ga3s5b$h97$1@news.onet.pl Liwiusz

    > No to sypnij podstawą, nie bądź jak witek-debil...

    Już podawałem linka w tym wątku, gdzie sąd przedstawił długi wywód,
    dlaczego podpis na wekslu powinien być czytelny, ewentualnie jak
    powinien wyglądać podpis nieczytelny, nie będę się powtarzał.

    Jeśli zaś nie rozumiesz, co oznacza "podpis czytelny", to powiem Ci,
    że nie ma przepisu mówiącego, że "podpis czytelny to podpis z którego da
    się odczytać nazwisko", ponieważ ustawodawca założył, że prawo stosować
    będą ludzie rozumni. I tak samo nie zdefiniował na przykład co to jest
    kalendarz, jednak odwołuje się do niego w wielu przepisach. Podobnie
    jest z podpisem czytelnym - to, że nie jest zdefiniowany w ustawie, nie
    oznacza, że nie istnieje. I jeśli ktoś prosi, aby podpisać się
    czytelnie, to nie ma podstaw aby mu tego odmówić.

    Najwyraźniej wtedy komuś zależy na czytelnie napisanym imieniu i
    nazwisku (co też jest podpisem), a nie na bohomazie. Niekiedy w tym
    drugim przypadku grafolog nie może później określić od kogo pochodzi
    podpis, ponieważ może być za krótki, albo nie zawierać znaków
    charakterystycznych dla pisma ręcznego. Z tego względu napisanie swojego
    imienia i nazwiska nieraz ma większą moc dowodową, niż niejeden podpis
    składający się z kilku kresek, albo popularnych zawijasów.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz