  • Data: 2003-04-13 11:34:10
    Temat: Re: Czynsz?
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Rusiecki" <t...@j...pl> napisał w wiadomości
    news:b7ad3b$ue7$1@absinth.dialog.net.pl...
    > Witam serdecznie,
    >
    > Mam pytanie dotyczace placenia czynszu za lokal. Jestem wlascicielem 1/3
    > czesci kamienicy. Jeden z pozostalych wlascicieli wynajal czesc tej
    > kamienicy firmie prowadzacej tam dzialalnosc gospodarcza. Firma placi
    czynsz
    > tylko temu wlascicielowi. Czy to jest zgodne z prawem? Czy firma ta ma
    > obowiazek placic wszystkim wlascicielom (posiadac zgode wszystkich
    > wlascicieli)? Czy moge zazadac zaplaty za czynsz za wczesniejsze miesiace,
    > kiedy nie wiedzialem, ze firma uzytkuje lokal bez mojej zgody?

    Jeżeli to jest współwłasność, to żaden ze współwłąścicieli nie może
    sam wynajmować niczego, bo do tego jest potrzebna jest zgoda
    pozostałych.
    Jeżeli jednak macie np. umowę dot. sposobu korzystania z waszej
    nieruchomości, to każdy może wtedy samodzielnie dysponować swoją
    częścią, bo są one niejako określone i "wydzielone"
    Jak widzisz, wszystko zależy od stanu w jaki się znajduje
    wasza nieruchomośc i wasze stosunki wzajemne.

    pzdr,
    JarekM