  • Data: 2009-04-01 20:36:09
    Temat: Re: Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT-a?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:gr0hdk$pqs$1@node2.news.atman.pl wiatrak
    <w...@y...pl> pisze:

    > Nie chcesz ujawnic swoich dochodów? Nie korzystasz ze świadczeń
    > socjalnych. Proste. Nie wiem jak teraz, ale swego czasu warunkiem
    > uzyskania zasiłku na dziecko było przedstawienie zakładowi pracy
    > zaświadczenia z Urzędu Skarbowego o wysokosci dochodów. I był to wymóg
    > ustawowy.
    Ustawa to akt prawny trochę wyższego rzędu niż lokalny regulamin.

    > Oczywiscie nie musiałeś dostarczac zaświadczenia. Ale wtedy
    > zakład pracy NIE WYPŁACAŁ ci zasiłku. Nic nie musisz. Ale zakład pracy
    > w tym przypadku też nic nie musi. To jest świadczenie socjalne, które
    > jest Prawie zawsze uzależnione od dochodu. Nie dokumentujesz, nie
    > dostajesz. Nikt Cię do niczego nie zmusza.
    Oświadczenie jest takim dokumentem.
    Żądanie przedstawienia PITa jest nonsensowne chocby dlatego, że pracownik
    wcale nie musi go mieć. Ponadto PIT może zawierać (i często zawiera) dane,
    do których poznania ZFŚS absolutnie nie ma prawa.

    --
    Jotte