  • Data: 2009-04-02 14:34:55
    Temat: Re: Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT-a?
    Od: poreba <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 01 Apr 2009 14:33:05 -0500, witek napisał(a):

    > Wziąc pit wpisać cyferki tam gdzie trzeba i sie podpisać i tyle.
    U mnie wymyśliło, że świadczenia z ZFŚS (w Regulaminie) są przyznawane wg
    dochodu, a dochód można udokumentować tylko kopią PIT _złożonego_ w US.
    Dlatego razem z wnioskiem i PIT dałem do podpisania oświadczenie o
    tajemnicy skarbowej i jakie tam znalazłem. Oczywiście odmówiono podpisania
    tego oświadczenia. Po części słusznie bo ono adekwatne dla pracowników
    skarbówki i innej maści celników. Wtedy przynisłem kopię PIT z
    zaczernionymi polami nieistotnymi dla sprawy. Np. NIP współmałżonka, było
    trochę narzekania ale dane o których mowa w regulaminie były czytelne.
    Wszyscy oskarżający OP o pieniactwo czy nadmierne kryjactwo i pytający: a
    dlaczego nie? niech odwrócą pytanie: a dlaczego tak? Dlaczego pracodawcę
    interesuje data urodzenia współmałżonka? Czy coś się stanie gdy ją pozna?
    Zapewne nic, pracownikowi i jego małżonce. Jeżeli dane te są so czegoś
    potrzebne (jak np. data urodzenia dziecka) to ma to sens. Jeżeli nie - to
    po co?

    --
    pozdro
    poreba