eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy wolno jezdzic lewym pasem? Ruch drogowy- prosze o pomoc :) › Re: Czy wolno jezdzic lewym pasem? Ruch drogowy- prosze o pomoc :)
    From: Sebcio <s...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy wolno jezdzic lewym pasem? Ruch drogowy- prosze o pomoc :)
    Date: Thu, 05 Jun 2008 10:17:25 +0200

    Tomasz Motyliński pisze:

    > prawda? No właśnie, gdyby intencję twórców PoRD były takie, jak mówicie, w
    > kodeksie zawarte były by również w tym przypadku konkretne odległości tak
    > jak to jest w przypadku wielu innych przepisów o ruchu drogowym. Dlatego
    > też śmiem twierdzić, że kolega nie ma racji i biorac pod uwagę, fakt, że
    > wcześniejszą interpretację otrzymałem od policjanta drogówki z wieloletnim
    > stażem będę się upierał przy niej.

    Policjanci drogówki z wieloletnim stażem nie są prawnikami. Poza tym
    znam wielu policjantów którzy mają błędne pojęcie o przepisach. Warto
    jednak zwrócić uwagę na fakt, iż taryfikator mandatów obejmuje
    naruszenie art. 16 ust. 4 tylko w zakresie zajmowanie jednocześnie
    więcej niż jednego pasa ruchu. Stąd policjant opierający czynności na
    zapisach rozporządzenia wprowadzającego taryfikator nie uznaje jazdy
    lewym pasem za działanie karalne.

    PoRD nie jest niestety aktem ani doskonałym, ani też spójnym. Jeśli na
    p.m.s. interesują Was kruczki z PoRD, to mam dla Was zadanie -
    taryfikator mandatów zakłada 100PLN mandatu za używanie świateł
    przeciwmgłowych przednich w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.

    Znajdźcie teraz przepis zakazujący ich używania... :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio