eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
  • Data: 2006-06-06 19:49:29
    Temat: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    witek [###w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid.###] napisał:

    > Miał prawo.
    > Wykonałeś profesjonalne zdjęcie w zakładzie fotograficznym.
    > Właścicielem praw autorskich jest dalej fotograf, który to zdjęcie
    > wykonał. Ty jesteś właścicielem tylu odbitek ile sobie zamówiłeś i
    nie
    > masz prawa do dalszej reprodukcji takiego zdjęcia, nawet jeśli
    > posiadasz go w wersji elektronicznej.

    Skąd gość w zakładzie fotograficznym miałby to wszystko wiedzieć? A
    może naszemu pytającemu zdjęcie zrobił kolega, albo zgoła zrobił sobie
    je sam pytający przy użyciu samowyzwalacza.

    > Jeśli chcesz więcej odbitek zwróć się do fotografa, który to zdjęcie
    > wykonał.
    > Nie musisz za każdym razem płacić 18 zł.

    A czemu 18, a nie 5 czy 50 zł? To jest kwestia umowy pomiędzy nimi.
    Skoro fotograf daje zlecającemu zdjęcia i nośnik, to przecież w sposób
    dorozumiany wyraża zgodę na wykorzystanie tego nośnika. Przyjął
    wynagrodzenie za swoją pracę, czuje się zaspokojony i tyle. To jest
    normalna drobna rzecz i nie musi być do tego umowy. Gdyby fotograf był
    zdania, że nie wyraża zgody na powielanie zdjęć, to by nie dał nośnika
    i tyle. Bywały tutaj posty w sprawie żądania wydania negatywów.
    Wówczas sprawa jest jasna.

    > Zrób sobie zdjęcie sam, a nie korzystaj z usług zakładów
    fotograficznych.


    W tym wypadku pracownik zakładu fotograficznego zdecydowanie nie miał
    racji. Po prostu zaczął się mieszać w nie swoje sprawy. Nie był
    autorem zdjęcia, nie wiedział jaka umowa łączy zlecającego mu usługę z
    właścicielem praw autorskich i moim zdaniem w sposób nieuprawniony
    odmówił wykonania usługi.

    Z tym, że w takim wypadku najlepiej zaprotestować nogami i po prostu
    do idioty nie chodzić i nie zlecać mu wykonywania żadnych prac. Na
    upartego można by wysłać maila do przedstawiciela marki, ale nie
    sądzę, by to coś dało.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1