eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy to tlumaczy spam? › Re: Czy to tlumaczy spam?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.atman.pl!newsfe
    ed.tpinternet.pl!szmaragd.futuro.pl!not-for-mail
    From: "Andrzej i B." <a...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy to tlumaczy spam?
    Date: Sun, 26 Jan 2003 11:34:37 +0100
    Organization: ProFuturo
    Lines: 40
    Message-ID: <b10dk2$eob$1@szmaragd.futuro.pl>
    References: <b0v7gk$b1i$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 62.233.172.4
    X-Trace: szmaragd.futuro.pl 1043577283 15115 62.233.172.4 (26 Jan 2003 10:34:43 GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 26 Jan 2003 10:34:43 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:127542
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "adasko" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b0v7gk$b1i$1@news.onet.pl...
    > Wiadomosć nadano na adres e-mail publicznie dostępny w Internecie zgodnie
    z
    > art. 25, ust. 2, pkt 2 Ustawy o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133,
    > poz. 883 z dnia 29 sierpnia 1997 r. z pózniejszymi zmianami).
    >
    >

    Nie adres mailowy nie jest daną osobową i przytoczenie tego artukułu nie
    ma się nijak do spamu. Są jednak artykuły które nawiązują do spamu. Niech
    mnie ktoś poprawi bo są to informacje zaczerpnięte z netu:

    Art. 6.3 "Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
    odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny" z dnia 2
    marca 2000 r. (Dz.U. Nr 22, poz 271):

    "Posłużenie się (...), pocztą elektroniczną, (...) w celu złożenia
    propozycji zawarcia umowy może nastąpić wyłącznie za uprzednią zgodą
    konsumenta."
    Art. 16.1 "Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji" z dnia 16 kwietnia
    1993 r. (Dz. U. Nr 47, poz. 211 z dnia 8 czerwca 1993 r.; zmiany: z 1996 r.
    Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 88, poz. 554, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, z
    2000 r. Nr 29, poz. 356 i Nr 93, poz. 1027)


    Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególności:
    (...)
    5) reklama, która stanowi istotną ingerencję w sferę prywatności, w
    szczególności przez uciążliwe dla klientów nagabywanie w miejscach
    publicznych, przesyłanie na koszt klienta nie zamówionych towarów lub
    nadużywanie technicznych środków przekazu informacji.

    I wreszcie rzecz najważniejsza - Netykieta. Wobec braku szczegółowych
    uregulowań prawnych ten sieciowy savouir-vivre stanowi najlepszą wykładnię
    tego, co w Internecie denerwuje i może stanowić powód do dezaprobaty.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1