    From: "lolek" <k...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy to jest wyłudzenie i jaki na to paragraf?
    Date: Wed, 22 Aug 2007 09:57:07 +0200

    --
    Moim zdaniem to wykonawca określa cenę usługi - jeżeli nie było umowy.
    Podobnie jest w taksówkach. Jeżeli nie uzgodni się wcześniej ceny
    a nie ma widocznego cennika, to taksówkarz może po kursie zarządać pięć razy
    wyższą cenę
    i wówczas to psażer ma problem.
    W powyższym wypadku to firma która dopuściła do wykonywania prac bez
    wcześniejszego uzgodnienia
    warunków ma właśnie problem.
    Jest tak. Jeżeli zacznę malować ogrodzenie jakiejś firmy lub zacznę
    przekopywać
    ich ogródek, to jeżeli mnie nie przegonią i ja tą pracę wykonam, wówczas ta
    firma ma problem.
    Muszą mi zapłacić. Napewno nie tyle ile chcą. Sąd może to ustalić na
    podstawie
    opinii biegłych, średnich cen itp. Ale większy problem ma ten dla kogo prace
    wykonano.
    K.