eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy to jest wyłudzenie? › Re: Czy to jest wyłudzenie?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy to jest wyłudzenie?
    Date: Sat, 08 Nov 2008 20:52:47 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 37
    Message-ID: <gf4qmd$sn8$1@news.onet.pl>
    References: <gf4o2o$qfh$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello089076212166.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1226173966 29416 89.76.212.166 (8 Nov 2008 19:52:46 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 8 Nov 2008 19:52:46 +0000 (UTC)
    X-Sender: A2zNb+iyGzNLOZcnZKe0qTi6JhWh3FyC
    In-Reply-To: <gf4o2o$qfh$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Antivirus: avast! (VPS 081108-0, 2008-11-08), Outbound message
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.17 (Windows/20080914)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:562641
    [ ukryj nagłówki ]

    Jacek pisze:
    > Dzień dobry !
    > Jestem posiadaczem palmtopa Fujitsu-Siemens N560. W palmtopie według
    > mnie uległo uszkodzeniu gniazdo, do którego wkłada się kabel
    > synchronizujący urządzenie z pecetem. Napisałem list elektroniczny z
    > opisem objawów uszkodzenia do serwisu mającego w swoim adresie tekst:
    > fujitsu-siemens_serwis. Poprosiłem o ocenę czy mogą podjąć się naprawy i
    > za ile. Najpierw zażądano podania przeze mnie tylko i wyłącznie numeru
    > fabrycznego urządzenia, a po kilku dniach dostałem pocztą elektroniczną
    > "wstępną ekspertyzę techniczną" naprawy urządzenia o podanym przeze mnie
    > numerze seryjnym. Technik, bez oglądania, tylko na podstawie mojego
    > opisu (a czy moja diagnoza jest dobra, to nie wiem) wycenił naprawę
    > następująco: nowa płyta główna 1745 zł, koszt wymiany 160 zł + VAT czyli
    > razem 2325 zł. Jednocześnie w e-mailu jest informacja, że gdy rezygnuję
    > z usługi powinienem zapłacić 160 zł + VAT za ekspertyzę, której
    > dokonano. Z innej firmy
    > dostałem ofertę na wymianę gniazda za 300 zł + VAT. Dosyć długo czekałem
    > na odpowiedź z serwisu, dodatkowo stałem jeszcze przed
    > koniecznością zakupu nowego akumulatora za około 200 zł wybrałem
    > zupełnie inne rozwiązanie: kupiłem w sklepie nowy N560 z 2-letnią
    > gwarancją i nowym akumulatorem za 1150 zł brutto. Dodatkowo zakup
    > premiowany jest pewną ilością punktów, które umożliwiają darmowe
    > pobranie ze strony F-S płatnego oprogramowania. Zakładam, że serwis może
    > nasłać na mnie firmę Kruk, bo nie widzę powodu abym miał za cokolwiek im
    > płacić. Gdzie się lepiej najpierw udać: do prokuratury z informacją o
    > próbie wyłudzenia, czy do rzecznika praw ochrony konsumenta? Proszę o radę.


    Wyłudzenie nie jest terminem prawnym, który opisywałby jakieś
    przestępstwo. Zwykle mając na myśli wyłudzenie mówimy o oszustwie. Aby
    zaszło oszustwo, serwis musiałby Cię wprowadzić w błąd w celu uzyskania
    korzyści majątkowej. Nic takiego nie zaszło. Zatem o "wyłudzeniu" nie ma
    tutaj mowy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1