  • Data: 2008-11-30 08:21:28
    Temat: Re: Czy to będzie dozwolony użytek?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 30.11.2008 scream <n...@p...pl> napisał/a:
    > Dnia Sun, 30 Nov 2008 11:18:13 +0800, Marcin Debowski napisał(a):
    > Co warunkuje czy zdjęcie zrobione przez kogoś jest utworem bądź nie jest?
    > Art. 1 p. 1 ustawy o prawach (...) można interpretować w baaaaardzo
    > szerokim zakresie. Można przyjąć, że jak przyjdę do Ciebie do domu i zrobię
    > zdjęcia Twojej kuchni, to te zdjęcia nie będą utworem i będzie można ich
    > dowolnie używać? Będzie to "działalność twórcza o indywidualnym
    > charakterze"?

    Przyjmuje się dość szeroko, że dane dzieło jest utworem, więc jak zrobisz
    zdjęcie mojej kuchni to jest duża szansa, że za utwór zostanie uznane. Z
    tym, że tu z tego co piszesz to jednak zwykła kopia.

    > Jak pisałem, nie może być w tym wypadku mowy o utworze ani nic w tym stylu,
    > więc odpada.

    Zrozum, że albo mówimy o utworze w rozumieniu PA albo nie ma tematu, więc
    jeśli twierdzisz, że to nie utwór to ta cała dyskusja jest stratą czasu.
    Coś co nie jest utworem nie podlega ochronie z art. które tu cytujesz.

    --
    Marcin