  • Data: 2007-09-18 12:01:33
    Temat: Re: Czy słusznie odmówiono mi wydania dokumentacji medycznej?
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Barbara" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:fcmkeh$4v9$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    > Po wielu latach korzystania z usług przychodni NFZ, powstałej na bazie
    > dawnej państwowej przychodni rejonowej, postanowiłam przenieść się do
    > innego
    > lekarza, w innej przychodni, problem polega na tym, że odmówiono mi
    > wydania
    > czy przesłania do nowej przychodni dokumentacji medycznej. Powiedziano mi,
    > że mogę otrzymać jedynie kserokopie, pod warunkiem, że za nie zapłacę.
    >
    > Skorzystałam z gugla i znalazłam opinię prawnika:

    [ciach]

    witam!

    w pewnym sensie sama odpowiedziałaś sobie na postawione pytanie, powołując
    sie na artykuł autorstwa aplikanta radcowskiego; zauważ że udostępnienie
    dokumentacji medycznej w oryginale następuje tylko za potwierdzeniem jej
    wydania pacjentowi (lub innym osobom uprawnionym), a następnie podlega
    zwrotowi po wykorzystaniu; znaczy się, że nie możesz zwyczajnie pobrać całą
    dokumentację z byłego zoz'u w oryginale i zanieść ją do nowego zoz'u gdzie
    się przepisałaś i tam na amen pozostawić; ta dokumentacja w oryginale musi
    wrócić z powrotem do "starego" zoz'u; możesz jedynie porobić w nowym zoz'ie
    kserokopie i następnie zwrócić oryginały staremu zoz'owi - nic poza tym

    pzdr