  • Data: 2007-09-18 14:04:41
    Temat: Re: Czy słusznie odmówiono mi wydania dokumentacji medycznej?
    Od: "Barbara" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > w pewnym sensie sama odpowiedziałaś sobie na postawione pytanie, powołując
    > sie na artykuł autorstwa aplikanta radcowskiego; zauważ że udostępnienie
    > dokumentacji medycznej w oryginale następuje tylko za potwierdzeniem jej
    > wydania pacjentowi (lub innym osobom uprawnionym), a następnie podlega
    > zwrotowi po wykorzystaniu; znaczy się, że nie możesz zwyczajnie pobrać
    całą
    > dokumentację z byłego zoz'u w oryginale i zanieść ją do nowego zoz'u gdzie
    > się przepisałaś i tam na amen pozostawić; ta dokumentacja w oryginale musi
> [...]

    Ale aplikant radcowski napisał:
    "Bezpłatny jest wgląd do niej lub ***wydanie*** oryginału, mimo że w tym
    ostatnim wypadku ZOZ musi pozostawić u siebie kopię lub pełny odpis
    dokumentacji (§ 53 ust. 3 rozporządzenia). Czyni to jednak na własny koszt."

    Dla mnie wynika z tego, że ZOZ musi mi wydać oryginał, sobie robiąc odpis
    lub kserokopie. W każdym razie wynika też z tego, że ma obowiązek
    chociażby wypożyczyć mi nieodpłatnie całą dokumentację, czy dobrze
    rozumiem?

    Właśnie znalazłam wyrok TK:
    http://www.trybunal.gov.pl/Rozprawy/2005/k_22_05.htm

    "Trybunał Konstytucyjny orzekł, że:
    [...]
    - § 53 ust. 3 zdanie 2, § 54 ust. 6 oraz § 54a rozporządzenia Ministra
    Zdrowia z dnia 10 sierpnia 2001 r. w sprawie rodzajów dokumentacji medycznej
    w zakładach opieki zdrowotnej, sposobu jej prowadzenia oraz szczegółowych
    warunków jej udostępniania są niezgodne z art. 92 ust. 1 Konstytucji.
    [...]

    Uchylony ust. 6 § 54 brzmi: Koszty udostępnienia dokumentacji organom lub
    podmiotom, o których mowa w ust. 1, ponoszą te organy lub podmioty.

    Pogubiłam się już w tym gąszczu, nie wiem już, który przepis jest ostateczny
    i czy powołując się na przytoczone tu przeze mnie paragrafy, mogę żądać
    wydania dokumentacji, czy jednak jest tak, jak powiedziano mi w ZOZ,
    że mogę jedynie kupić sobie od nich kopie?
    Jeśli ktoś wie, proszę o odpowiedź.
    Barbara