  • Data: 2005-04-07 08:59:33
    Temat: Re: Czy sie odpala cos ekstra dla adwokata?
    Od: Meklar <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paula wrote:

    >Witam,
    >adwokat wygral dla mnie sprawe, oczywiscie przy podpisywaniu pelnomocnictwa
    >zaplacilam tyle ile chcial.
    >Czy jest jakas regula/tradycja, ze po wygranej sprawie cos sie "odpala" np.
    >od serca jeszcze adwokatowi z wygranej puli?

    Nie, w końcu zapłaciłaś mu. Poza tym trzeba wyrzec się nawyków rodem z
    poprzedniej epoki. Przestać w urzędach i innych podobnych miejscach
    odwdzięczać się w postaci dobrego alkoholu, bombonierki itp. Zwłaszcza
    jeśli tyczy się to urzędów. Urzędnicy po to są by zajmować się
    wszystkimi narzuconymi zadaniami administracyjnymi. Zauważ, że Ty
    płacisz im (przecież pensje idą z budżetu). Można dziękować ale tylko za
    bardzo szybkie rozwiązanie problemu, przed czasem. Jeśli oczywiście
    urzędnik przyczynił się do tego.

    Prezentami napędza się rodzaj "korupcji", urzędnikowi przestaje zależeć
    na wykonywaniu wszystkiego w terminie. No bo po co? Skoro opóźniając
    będzie miał więcej czasu dla siebie no i petent przy okazji będzie
    obdarowywał prezentami za wykonanie czegoś do czego urzędnik jest
    zobowiązany.

    Niestety w niektórych przypadkach prezent musi być, chociaż nigdzie tak
    nie jest napisane (ale to już temat na inną dyskusję np.: "korupcja
    wśród lekarzy"). Chyba prędzej zaistnieje świat opisany przez More'a
    (Utopia) niż pozbędziemy się korupcji :/

    Jeśli już czujesz, że coś powinnaś zrobić myślę, iż wystarczy list z
    podziękowaniami najlepiej napisany własnoręcznie lub coś w tym stylu.

    Pozdrawiam
    Meklar