  • Data: 2009-11-04 10:38:43
    Temat: Re: Czy przysluguje 13-ta pensja?
    Od: "Piotr Zawily" <z...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Marcin K." <k...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:704c39d8-0466-4663-9b8a-68b3cc1d4f84@j19g2000yq
    k.googlegroups.com...
    > Moja malzonka w roku biezacym ma taka sytuacje.
    > Pracuje w instytucji panstwowej od kilku juz lat.
    > W roku biezacym od 1 stycznia do 9 marca byla na urlopie
    > macierzynskim.
    > Od 10 marca do 4 maja wykorzystala zeszlo i tegoroczny urlop.
    > Od 5 maja do 11 wrzesnia byla na urlopie wychowawczym.
    > A od 12 wrzesnia wrocila do pracy i bedzie do konca roku pracowac.
    > Czy bedzie jej przyslugiwac 13 pensja za ten rok?

    Trzynasta pensja nalezy sie Twojej zonie w przypadku przepracowania przez nia
    pelnego roku . "Trzynastka" jest forma nagrody i otrzymuje sie ja, pod
    warunkiem, ze pracownik przepracowal pelny rok i w tym czasie nie zostal ukarany
    w jakiejkolwiek formie, np.: pisemnej czy ustnej. Sa odstepstwa od w/w
    przyjetych zasad. Zazwyczaj zapisane w statucie lub w regulaminie. Proponuje
    zapytac w kadrach o statut, czy regulamin. Zapoznaj sie z jego trescia pod
    wzgledem nagród wyplacanych pracownikom ("trzynastka", jak juz zaznaczylem, jest
    forma nagrody). Jezeli jest to sfera budzetowa, calosc nagród reguluje ustawa w
    danym resorcie. Prosze poszukac jak ustawa reguluje wyplate nagród finansowych.
    Piotr Zawily