eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy przeprosimy (nakazane przez sąd) są objęte prawami autorskimi? › Re: Czy przeprosimy (nakazane przez sąd) są objęte prawami autorskimi?
    Subject: Re: Czy przeprosimy (nakazane przez sąd) są objęte prawami autorskimi?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <mcANE.32214$r_5.17672@fx12.ams1> <a...@w...eu>
    <rDCNE.65482$0Q3.1145@fx05.ams1> <a...@w...eu>
    <uCJNE.32462$Ir.23068@fx17.ams1>
    <5d07a3d8$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    <tiSNE.58186$m5.10912@fx01.ams1>
    <5d0812b4$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d0944d2$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <NrdOE.44844$UQ2.2006@fx02.ams1>
    <5d09646c$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    <6LdOE.47991$GD7.28908@fx11.ams1>
    <5d0bff40$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <MgUOE.119934$TC6.37952@fx08.ams1>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sat, 22 Jun 2019 09:17:01 +0200

    > Nie nie, nie autorskie, nawet wcześniej napisałem, że nie. Ochrona dóbr
    > osobistych.

    To już prędzej można rozważyć. Ale nie o to autor pytał :-)

    Zgodnie z art. 23 kc: "Dobra osobiste człowieka, jak w szczególności
    zdrowie, wolność, cześć, swoboda sumienia, nazwisko lub pseudonim,
    wizerunek, tajemnica korespondencji, nietykalność mieszkania, twórczość
    naukowa, artystyczna, wynalazcza i racjonalizatorska, pozostają pod
    ochroną prawa cywilnego niezależnie od ochrony przewidzianej winnych
    przepisach." Niby stoi tam "w szczególności", ale wydaje się, że
    ewentualnie mogłaby wchodzić w rachubę tylko "cześć".

    Teraz pytanie, na ile w cześć skazanego godzi publikacja informacji, że
    sąd nakazał mu przeprosić. Czy bardziej nie godzi fakt, że on sam nie
    chciał przeprosić?