    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy prawo nie powinno regulować terminu wyborów?
    Date: Wed, 21 Apr 2010 14:07:58 +0200

    olgierd pisze:

    > Ale jak chcesz to mierzyć? Wartością areału ziemi, oszczędnościami na
    > lokatach, opodatkowaniem na zeznaniu rocznym PIT? A co z domeniarzami,
    > którzy mogą posiadać domeny warte miliony (w ich wyobrażeniu)? Albo z
    > właścicielem złotego numeru telefonu, który od jakiegoś czasu próbuje go
    > sprzedać na Allegro za 45 tys. zł?

    Dobrym pomysłem jest oddanie głosu tym, którzy posiadają
    nieruchomości. Natomiast ja osobiście jestem za pomysłem płacenia za
    oddanie głosu. Nie uniemożliwia to nikomu brania udziału w wyborach, a
    znacznie obniża frekwencję.

    > Cenzus majątkowy był dobry 100 lat temu, jak świat był prostszy.

    Teraz powinno być jeszcze prościej - państwo ma o wiele więcej
    informacji na temat majątku obywateli.

    > Ja bym się skłaniał ku cenzusowi wykształcenia. Pojedynczy głos za życie,
    > podwójny za tytuł zawodowy magistra lub równorzędny uzyskany w szkole
    > wyższej, potrójny za stopień lub tytuł naukowy.

    Miałoby to sens 20 lat temu, ale nie teraz, gdy wyższe wykształcenie
    się zupełnie zdewaluowało.

    --
    Liwiusz