  • Data: 2008-04-20 21:04:10
    Temat: Re: Czy obcokrajowiec moze dziedziczyc nieruchomosci w Polsce?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:fuga9u$ip5$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie żartuj. Ustawa z 1920 roku? Jesteś bardzo nie na bieżąco.

    A cóż ja na to poradzę, ze tyle lat jej nie uchylili. Zprawdź na ISIP, jak
    nie wierzysz. Ona nadal obowiązuje. W dzienniku Ustaw 167/2004 masz
    ujednolicony tekst, ale to nadal ta sama ustawa. Sprawdziłem przed
    napisaniem poprzedniego posta, bo nie byłem pewny, czy jest obowiazująca.

    > A dziedziczy się nie nieruchomość, tylko spadek.

    To nie takie proste. Nie pisałem przecież, że to nie możliwe, a jedynie
    polemizowałem ze słowem "oczywiście". Spadek możesz sobie odziedziczyć, ale
    jeśli wchodzi w niego nieruchomość, to musi on posiadać zezwolenie. Warunki
    jego uzyskania opisano w przywołanej przeze mnie ustawie.

    Pełny tekst:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU19200310178&type=3&name=D19200178Lj.pdf