    From: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy nalezy sie ulga w podatku
    Date: Tue, 06 Jan 2004 09:31:06 +0100

    > A ten pomysł to skąd ?? :)
    > Ważne żeby od 1.I do 31.XII danego roku byli małżeństwem (nie licząc
    > innych wymagań). Nieważne czy zawarli ślub 1.I czy 31.XII poprzedniego
    > roku !

    To chciałem napisać: rozliczyć wspólnie można tylko ten rok, w którym od
    1.I do 31.XII byli małżeństwem (a rozliczają go w następnym roku, czyli
    wyraziłem się może mało precyzyjnie, oj niedobrze)

    > A ten pomysł to dla odmiany skąd ???
    >
    > Bo na .podatki jakoś jednolicie panuje pogląd że w ustawie zapisano
    > iż wystarczy "być samotnie wychowującym dziecko w roku podatkowym".
    > Czyli najmniej przez jeden dzień. Dowolny !

    Czyli, według tego poglądu, jeżeli jestem "samotny z dzieckiem" i
    zawieram związek małżeński 2 I 2004, to rok 2004 mogę rozliczyć (do
    30.IV.2005) jako "samotny z dzieckiem"?

    andy_nek