    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy musze wplacac na konto komornika?
    Date: Wed, 22 Oct 2008 13:56:08 +0200

    Zax pisze:

    > No właśnie nie bardzo rozumiałem, skąd to stanowisko, że niby mam to koniecznie
    > robić poprzez konto komornika. Według moich informacji to po prostu mam zapłacić
    > to, co jestem winien.

    Przymusu wpłaty na konto komornika nie ma. Możesz wpłacić do
    wierzyciela i to też będzie poprawnym spełnieniem świadczenia.

    > Tak więc tutaj preferencje _komornika_ byłyby całkiem zrozumiałe. Ale czy jest
    > jakikolwiek powód, aby kłopotał się o to wierzyciel, któremu wreszcie będę w
    > stanie zapłacić? Czemu on się tym martwi? Czy ma okazję ponieść jakąś stratę -
    > czy jak? Nie rozumiem tego.

    Straty na pewno nie poniesie. Nawet jeśli zapłacił komornikowi jakąś
    zaliczkę na wydatki, to będzie mógł to od Ciebie odzyskać.

    Zastanowiłbym się raczej nad pozamerytorycznymi powodami takiego
    zachowania wierzyciela:

    - nieznajomość przepisów
    - niechęć do jakiegokolwiek kontaktu z Tobą
    - chęć spowodowania u Ciebie jak największych kosztów
    - chęć "zrobienia dobrze" komornikowi, aby on też na tej sprawie zarobił
    itp. itd.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz