    From: Artur Golanski <A...@w...net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy musze otworzyc policjantowi bagaznik?
    Date: Fri, 16 May 2003 18:52:29 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@pb239.olsztyn.cvx.ppp.tpnet.pl

    "Kefir" <j...@p...onet.pl> napisał:

    >Te prawa moga byc ograniczone, ale tylko innym prawem.
    A dokładnie ustawą i o tym pisałem !

    >Ustawodawca zas zezwolil na kontrole
    >"w razie istnienia uzasadnionego podejrzenia popełnienia
    >czynu zabronionego pod groźbą kary" Rozdz. 1 par 1pkt 4
    >cytowanego przez Ciebie rozporzadenia z dnia 17 września 1990 r.
    1. Nie ustawodawca, a tu (rozporz.) Rada Ministrów
    2. Sęk w tym, że ja NIE potrafię sobie wyobrazić jak mój bagaż
    popełnia czyn zabroniony :-))))
    *** Wytłumaczysz mi to ?

    >Czyli nie zawsze bo jestes w srodku komunikacjoi ladowej
    Nie ja tylko bagaż.

    >kpk czyli karach wymierzonych przez sad. Tak samo nie mowimy
    >tu o wykroczeniach czyli nie moze poddac kontroli kierowcy
    >czy samochodu bo zle zaparkowal
    Skup się na temacie ! Piszemy o kontroli bagażu.

    >Przeglądanie zawartości bagażu ...... przeprowadza się w
    >obecności właściciela bagażu [...]
    >Czyli jesli odejdziesz od samochodu i nie bedziesz chcial
    >uczestniczyc w kontroli policjant nic Ci nie moze....
    No... tu już teoretyzujesz. Rzecz dyskusyjna, na jaka odległość musisz
    odejść, aby można powiedzieć, że byłeś nieobecny. Jesli nieobecny, to
    nie wiesz czy policjant zajrzał do bagażnika i np. nic nie znalazł.
    I z tym 'nic nie może' to też gruba przesada. W sumie zdarzenie mało
    prawdopodobne i czysto hipotetyczne :-/

    >Do tego dochodzi par 18 o tym ze mozesz zarzadac protokolu
    >co bedzie poczatkiem do skargi
    Żaden problem możesz zażądać. Pojedziesz kilka km do komisariatu,
    poczekasz na sporządzenie i co ci da skarga ? Sądzisz, że będzie
    kłopot z podaniem uzasadnionego podejrzenia ?

    >Dlatego warto je przeczytac w calosci:)
    Cieszę się, ze wreszcie przeczytałeś i dyskusja jest rzeczowa, choć
    nie do końca na postawiony temat ;-)

    >ale takrze ust 2. o uprawnieniach osoby kontrolowanej a
    Znów bagaż. Przypominam bagaż, nie osoba !

    >Art. 16.1 tak apropo (jak to sie pisze)
    A propos ;-D

    >Jak Cie ktos ubrany w mundur wysadzi z samochodu na srodku
    >drogi, zacznie przegladac rzeczy, robic kipisz w samochodzie
    >to nie bedzie mialo dla Ciebie znaczenia czy to kontrola czy
    >rewizja i jakiego tam innego slowa uzyjesz.
    Tak, jak w ustawie 'przeglądanie bagażu' :-)

    >Lekcje jak widzisz odrobilem
    Prawda :-)
    Nie zapominj o *** :-)

    Artur Golański