  • Data: 2002-04-04 23:15:47
    Temat: Re: Czy mozna w jakis sposob "przejac" po kims mieszkanie?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 4 Apr 2002, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ No to jest jedno tylko pomocnicze pytanie...
    >+ czy JEST MOZLIWOSC wykupu ?
    >+
    >+ jesli tak, to trzeba zawrzec odpowiednia umowe i pozyczyc koledze
    >+ na wykup mieszkania... dalej jjuz prosto...

    Oj, Bogusławie... to widzę że z "komunalnymi" dawno nie
    miałeś do czynienia :]

    1. Jakby "kolega" chciał je kupić po cenach wolnorynkowych
    to by nie kombinował. A jak zgłosi taką chęć (wykupu) to cena
    pewnie będzie "solidnie wolnorynkowa". Sprawa jest zrozumiała,
    "z zasłyszanych": "Panie, ja wiem że nie ma chętnych za tą cenę !
    ale jak taniej sprzedamy to jakaś kontrola się przyczepi !"
    (a jak się nie przyczepi - to grupa bije się w piersi i zeznaje,
    czy NIKT się nie przyczepi że to była "sprzedaż dla szwagra")
    2. Jak "kolega" wykupi "z ulgą" (sporo gmin sprzedaje lokatorom
    mieszkania po 10..30% wyceny) to... dostanie "papier" że
    "w razie sprzedaży mieszkania komu innemu niż osobie bliskiej
    oraz zmiany przeznaczenia lokalu zostanie obciążony resztą
    ceny". Przez 5 do 10 lat.

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (aktualnie - z wyceną mieszkania komunalnego w ręku)